۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تغییر مهم سایت ثبت نام واکسن کرونا +جزییات

۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 548865
تغییر مهم سایت ثبت نام واکسن کرونا +جزییات

هم‌اکنون در تمام استان‌ها برای همه افراد ۵۳ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن) امکان ثبت‌نام واکسن کرونا و انتخاب مکان و زمان واکسیناسیون فراهم است.

این خبر در تاریخ شانزدهم مرداد ماه ۱۴۰۰ بروزرسانی شده است

برای ثبت نام واکسن کرونا اینجا کلیک کنید

(بدون فیلترشکن وارد شوید)

سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۵۳ سال فعال شد

  • علی شریفی زارچی، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت:
  • سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir از هم‌اکنون برای ثبت‌نام کلیه افراد ۵۳ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن) باز شد.
  • کافی است با تلفن همراه یا کامپیوتر به این سایت مراجعه و پس از انتخاب استان، ورود کد ملی و شماره تلفن همراه، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند. بلافاصله فهرست پایگاه‌های تزریق واکسن آن شهر نمایش داده می‌شوند همچنین به ازای هر پایگاه، اولین روزی که نوبت خالی وجود دارد نمایش داده می‌شود.
  • افراد خودشان یکی از پایگاه‌ها را انتخاب و روز و ساعت دریافت واکسن را نیز تعیین می‌کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی به انتظار برای دریافت نوبت نیست.
  • افراد ۵۳ سال به بالا برای ثبت‌نام نوبت اول نیازی به داشتن پرونده بهداشت ندارند.
  • افراد بین ۴۳ تا ۵۲ سال (متولدین  ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۷) که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند و در این استان‌ها پرونده بهداشت دارند می‌توانند بلافاصله ثبت‌نام کنند و اگر ساکنان این استان‌ها قبلا پرونده بهداشت ندارند می‌توانند با تماس یا مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشت، تشکیل پرونده داده و سپس برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.
  • شیوه ثبت‌نام بیماران دیابت نوع اول، استادان، کارکنان بانک، و سایر مشاغل پرخطر بلافاصله پس از دریافت کد ملی واجدان شرایط از سوی سازمان‌های ذیربط، در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.
  • نوبت واکسیناسیون هیچ‌یک از گروه‌های سنی و شغلی اعلام شده نمی‌سوزد.
  • افرادی که در حال حاضر به بیماری کرونا مبتلا هستند، نباید واکسن بزنند و باید از زمان پایان علائم بیماری، چهار هفته بگذرد.
  • دور اول واکسیناسیون فرهنگیان تا ۲۵ مرداد ادامه دارد. حدود ۹۳۰ هزار فرهنگی در بخش دولتی و ۲۲۰ هزار نفر نیز در بخش غیردولتی هستند که همه تحت پوشش قرار می‌گیرند.اگر قرار باشد گروه‌های دیگری نیز تا اول مهر اضافه شوند مثل نیروهای جدیدالاستخدام، سربازمعلمان جدید، دانشجومعلمان جدید، آن دسته از رانندگانی که قرارداد سرویس مدارس‌شان مشخص می‌شود و مربیان مهدکودک در صورت ساماندهی مهدکودک‌ها، به صورت لیست تکمیلی در فرصت‌های بعدی اضافه می‌شوند.

امکان انتخاب مکان و زمان واکسیناسیون

به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد:

 ◾️امکان انتخاب محل، تاریخ و ساعت دریافت واکسن در سامانه salamat.gov.ir فراهم شد. بدین ترتیب زمان و محل تزریق واکسن توسط خود افراد انتخاب می‌شود و نیازی به انتظار برای دریافت پیامک نوبت‌دهی نیست. این امکان جدید هم‌اکنون در شهر اصفهان و به تدریج در سایر شهرهای کشور فعال خواهد شد.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا

به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، مقرر شده است فقط از طریق درگاه مذکور نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه متقاضیان اقدام شود.

لینک ثبت نام واکسن کرونا

سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی salamat.gov.ir آغاز به کار کرده و  در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن (افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت نام کردند. در این مرحله ثبت نام از کلیه افراد ۵۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۴۵ و قبل از آن) آغاز شده است.

گفتنی است؛ حسن روحانی، رییس‌جمهور گفته است: واکسیناسیون عمومی از مرداد ماه شروع می‌شود و امیدواریم تا آذر ماه همه مردم واکسینه شوند.