۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد؛

پیش بینی قرمز شدن وضعیت اهواز در روزهای آینده

۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱:۴۰
کد خبر: 548459
پیش بینی قرمز شدن وضعیت اهواز در روزهای آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به روند افزایشی مراجعه کنندگان و بستری‌ها، پیش بینی می‌کنیم در روزهای آینده وضعیت چند شهرستان استان و از جمله اهواز قرمز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد ابول نژادیان دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: تقریبا در یک ماه گذشته متوسط روزانه بیماران بستری در بیمارستان های استان بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر بود اما امروز برای اولین بار این رقم به ۱۵۴ نفر رسید.

افزایش ۵۰ درصدی افراد مراجعه کننده به بیمارستان های خوزستان

وی افزود: تعداد افراد مراجعه کننده به بیمارستان های استان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان به کمتر از ۵۰ درصد رسیده لذا از مردم درخواست داریم که این موضوع را جدی بگیرند.

وی افزود: تا زمانی که میزان واکسیناسیون در استان به بالای ۷۰ درصد برسد، باید ماسک زدن و رعایت پروتکل های بهداشتی را در برنامه کاری خود داشته باشیم. سطح شهر واقعا شلوغ بوده و این بیماری برای مردم عادی شده که نگران کننده است. 

بستری یک هزار و ۲۰۰ بیمار در بیمارستان های استان

ابول نژادیان با بیان اینکه هنوز آمار فوتی های کرونایی در استان پایین است گفت: حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند در حالی که در ۱۰ روز گذشته حدود ۸۰۰ بیمار بستری داشتیم.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی بیماران بستری خوزستان

وی ادامه داد: در حال حاضر آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته، که معمولا ۲ هفته بعد آمار فوت نیز افزایش پیدا می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه قدرت سرایت کرونای دلتا بیشتر از کرونای انگلیسی است گفت: مشاهده شده که یک نفر در خانواده به ویروس دلتا مبتلا شده و در ادامه تمام اعضا درگیر این بیماری شدند. قدرت سرایت ویروس دلتا ۱۴۰ درصد نسبت به نوع انگلیسی بیشتر است.

روزانه حدود ۳۰ هزار نفر در استان واکسینه می شوند

وی با اشاره به اینکه امروز آمار تزریق واکسن در استان از مرز ۶۰۰ هزار دز عبور کرد افزود: روزانه حدود ۳۰ هزار نفر را در استان واکسن می زنیم. افراد بالای ۴۵ سال از فردا می توانند پس از ثبت نام در سامانه، نسبت به دریافت واکسنشان اقدام کنند.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۱۳ شهرستان زرد کرونایی هستند.