۰ نفر

انگشتانی که از سرطان ریه خبر می‌ دهند

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۲۹
کد خبر: 548071
انگشتانی که از سرطان ریه خبر می‌ دهند

اگر احساس می‌کنید که انگشتان شما بزرگتر از حد معمول است، این می‌تواند علامت یک بیماری خطرناک باشد.

به گزارش اخبارک نت، سرطان به یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها تبدیل شده است که در بعضی موارد درمان آن دشوار است، اما وقتی زود تشخیص داده شود امید بیشتر می‌شود؛ یکی از متداول‌ترین انواع سرطان، سرطان ریه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، سرطان ریه، رشد کنترل نشده سلول‌های غیرطبیعی در یک یا هر دو ریه است. موفقیت درمان تا حد زیادی به اندازه پیشرفت سرطان و میزان گسترش آن در ریه‌ها بستگی دارد.

وب سایت پزشکی WebMD، در یک گزارش تازه خبر داده است که اگر مشاهده می‌کنید انگشتان شما بزرگتر از حد معمول به نظر می‌رسد، این می‌تواند یک هشدار غیرمعمول باشد که شما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این گزارش افزود برخی تومور‌های ریه مواد شیمیایی شبه هورمونی تولید می‌کنند، زیرا یکی از تومور‌ها خون و مایعات بیشتری را در نوک انگشتان به داخل بافت‌ها می‌ریزد، به طوری که ضخیم‌تر یا بزرگتر از حد معمول به نظر می‌رسند.

ممکن است پوست کنار ناخن‌های شما براق به نظر برسد یا اگر از کنار آن به ناخن هایتان نگاه کنید ناخن‌های شما بیش از حد معمول قوس می‌گیرند. این علامت با سرطان ریه ارتباط نزدیکی دارد: حدود ۸۰ درصد از افراد مبتلا به سرطان ریه این علائم را دارند.

یک مطالعه منتشر شده در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، افزایش اندازه انگشت و ارتباط آن با بیماری‌های زمینه‌ای را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

این مطالعه تأکید می‌کند پاچنبری نیز اغلب نشان دهنده وجود بیماری‌های جدی زمینه‌ای است. پاچنبری به عنوان ناخن‌های شیشه‌ای و ناخن‌های انگشت بقراطی نیز شناخته می‌شود.

بقراط این واقعیت را ۲۵۰۰ سال پیش در بیماران مبتلا به آمپیه توصیف کرد، که بعداً مشخص شد این علائم با انواع شرایط بالینی از جمله برونشکتازی، سرطان ریه، سیروز و بیماری مادرزادی قلب در ارتباط است.