۰ نفر

اوضاع خراب کرونا در تهران

۳ مرداد ۱۴۰۰، ۷:۴۶
کد خبر: 547842
اوضاع خراب کرونا در تهران

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران ضمن تشریح وضعیت بیمارستان‌ها و نحوه بستری بیماران مبتلا به کرونا، گفت: زمان ادامه این شرایط در تهران قابل پیش بینی نیست و حداقل تا دو هفته دیگر همین روند را خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نادر توکلی  با اشاره به وضعیت بیمارستان های تهران در شرایط خیز پنجم بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر وضعیت بستری ها در تهران بسیار بالاست و حدود ۸۷۰۰ بستری داریم و روزانه حدود ۲۰۰۰ بستری جدید داریم و همچنین حدود ۲۰ هزار مورد مراجعه به بیمارستان‌ها وجود دارد.

اوضاع خراب کرونا در تهران

وی با بیان اینکه اوضاع بیماری در تهران خراب است، افزود: در حال حاضر به طور میانگین ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان های تهران در اختیار کرونا قرار دارد.

تعطیلاتی که قرار بود موجب آرامش کادر درمان باشند، اما...

توکلی ادامه داد: آنچه که مشخص است، این است که ادامه روندی هم که داریم، قابل پیش بینی نیست. هدف از تعطیلات اخیر این بود که کادر درمان بتوانند آرامشی پیدا کنند و مدیریت شود که البته این آرامش هم نیست و همه بیمارستان ها درگیرند. به طوری که عمدتا بیماران در اورژانس بستری می شوند و در شیفت های بعد به بخش ها منتقل می شوند.

وی با اشاره به برخی تصاویر مبنی بر بستری بیماران در حیاط بیمارستان‌ها و ... گفت: وضعیت به این صورت نیست. البته ممکن است در یک ساعاتی بسیار شلوغ شود و برخی مواقع تعداد بیماران در اورژانس بسیار بالا می‌رود و به طور موقتی بیماران به این صورت بستری شده و بعد جابجا می شوند. ممکن است یک بیمار ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اینطور منتظر بماند تا منتقل شوند. البته در کل از آنجایی که تعداد ورودی به بیمارستان ها بالاست، باید وضعیت مدیریت شود.

لزوم تقویت بستری موقت کووید

توکلی گفت: در این شرایط که تعداد ورودی بیمارستان‌ها بالاست، باید بستری موقت‌های کووید را در کلینیک‌های سرپایی تقویت کنیم که می‌تواند بیشتر کمک کننده باشد. در حال حاضر کلینیک‌های سرپایی کووید در تهران فعالند و دارو هم وجود دارد. در کل تهران بالای ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ بیمار را به صورت سرپایی مدیریت می‌کنیم.

بیماران بدحال که وضعیت اورژانسی دارند با ۱۱۵ تماس بگیرند

توکلی درباره نحوه مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، گفت: بیماری که شرایط بدحال و اورژانسی دارد، با ۱۱۵ تماس بگیرد تا او را منتقل کنند. در عین‌ حال سامانه ۶۰۷۰ هم برای بیماری است که به بستری توصیه شده و عمدتا از طریق این سامانه راهنمایی می‌شوند.

ادامه روند فعلی کرونا در تهران حداقل تا ۲ هفته دیگر

تعداد مرگ و میر بالاست

وی با بیان اینکه زمان ادامه این شرایط در تهران قابل پیش بینی نیست، گفت: حداقل تا دو هفته دیگر همین روند را داریم. در عین حال با توجه به اینکه تعداد آلودگی بالاست، مرگ و میر هم بالاست. البته درصد مرگ و میر پایین و زیر یک درصد است، اما تعداد مرگ و میر به دلیل وسعت آلودگی بالاست.