۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا؛

رعایت شیوه نامه های بهداشتی اولویت است

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۲۵
کد خبر: 547814
رعایت شیوه نامه های بهداشتی اولویت است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، ویروس کووید۱۹ با هر قدرتی می‌تواند موجب ابتلا و درگیری بیشتری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا رییسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه وضع ابتلا و بستری ناشی از بیماری کرونا،  افزایشی است، افزود: پس از موج چهارم شیوع این بیماری در حالی که هنوز نزولی نشده, وضعیت، صعودی شده است.
وی ادامه داد: سویه جدید کرونا یا همان کرونای هندی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد اما صرفنظر از سویه ها و جهش های ویروس کووید 19، افزایش ابتلا را پیش از آن که به گردن ویروس بیندازیم باید به گردن خودمان بیندازیم زیرا ذات ویروس, جهش و افزایش قدرت است.
 رییسی اضافه کرد: انتظار جهش های جدید این ویروس را داریم اما سوال اصلی این است که آیا در نوع برخوردمان از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی با گونه و سویه های جهش یافته، تفاوتی وجود دارد؟ خیر، تفاوتی وجود ندارد.
علیرضا رییسی گفت:  با روندی که ما الان در کشور داریم اواخر مهر قطعا شاهد کاهش مرگ‌ومیر خواهیم بود و تا آخر مهر گروه بالای ۴۰ ساله‌ها واکسینه خواهند شد، یعنی تقریبا ۲۲ میلیون واکسن تزریق خواهد شد.
وی افزود: گروه‌های پرخطر و مشاغل پرخطر تا پایان مهر واکسینه خواهند شد.
 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به برخی اتهامه در فضای مجازی هم گفت:  اگر این واکسن‌ها نبود الان میزان بستری در سن بالا خیلی بیشتر می  بود و میزان مرگ‌ومیر می‌توانست به ۴۰۰ و ۵۰۰ نفر در روز برسد.