۰ نفر

بهترین تغذیه برای کودکان مبتلا به سرطان ریه + عکس

۲ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبر: 547666
بهترین تغذیه برای کودکان مبتلا به سرطان ریه + عکس

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: کودکانی که به سرطان ریه مبتلا می‌شوند باید به تغذیه خود توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نرگس جوزدانی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ، با اشاره به تغذیه کودکان ابتلا به سرطان ریه اظهار کرد: به صورت کلی تعادل و حفظ در همه افرادی که مبتلا به سرطان هستند به خصوص کودکان نکته بسیار مهمی است. به دلیل اینکه معمولا کودکانی که مبتلا به سرطان ریه هستند دچار کمبود وزن می‌شوند، بنابراین لازم است که وزن مناسب داشته باشند و در دریافت مواد مغذی به خوبی عمل کنند.

او افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم در درمان سرطان ریه دریافت پروتئین کافی در کودکان است. در رژیم کودکان حتما باید انواع گوشت‌های کم چرب، حبوبات، تخم مرغ و لبنیات کم چرب وجود داشته باشد. در دوره‌هایی که کودکان درگیر شیمی درمانی هستند مصرف میوه و سبزی به صورت پخته حتما توصیه می‌شود به دلیل اینکه هرنوع آلودگی وارد بدن این کودکان نشود و مشکلی ایجاد نکند.

ویتامین+رژیم+غذایی

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: دریافت ویتامین c برای این کودکان حتما توصیه می‌شود و نقش بسیار مهمی دارد که این ویتامین با مصرف میوه و سبزی تامین شود و در بعضی شرایط ممکن است پزشک مکمل‌های ویتامین c را تجویز کند. کودکان مبتلا به سرطان ریه به مقدار زیادی مستعد کم خونی به علت عدم دریافت کافی انرژی و پروتئین گوشت ها، هستند و حتما باید به این نکته توجه کنند به دلیل اینکه اگر مبتلا کم خونی یا آنمی شوند به مرور زمان دچار خستگی و تنگی نفس در روند بیماری می‌شوند.

8d5-1

جوزدانی در پایان تصریح کرد: مصرف انواع سوپ‌ها در رژیم غذایی این کودکان بسیار مهم است. اگر کودک تمایل به مصر چای دارد حتما چای کم رنگ مصرف کند تا آب بدن کودک کاهش پیدا نکند.