۰ نفر

پیشتازی پیک پنجم کرونا از پیک های قبلی

۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷
کد خبر: 547473
پیشتازی پیک پنجم کرونا از پیک های قبلی

رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) معتقد است: پیک پنجم شیوع کرونا در مقایسه با چهار پیک قبل بسیار حادتر، اما تعداد فوتی‌های آن کمتر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، خسرو صادق‌نیت در گفتگوی ۱۸:۳۰ در خصوص دلایل ایجاد پیک پنجم شیوع کرونا در کشور گفت: پس از شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی کشور و پس از آن انتقال این ویروس به سایر مناطق کشور و به ویژه استان تهران و شهر‌های اطراف آن، ایجاد این پیک، پیش بینی می‌شد.
او با بیان اینکه از یکی دو هفته اخیر با پیک شدید این بیماری مواجه هستیم، تاکید کرد: پیک پنجم از نظر شدت با هیچ یک از پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست.
رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) شدت ابتلای ویروس دلتا در مقایسه با ۴ پیک قبلی را بسیار بالاتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این پیک شدت و میزان ابتلا بسیار شدید بوده و به سرعت بیمار را به بد حالی و بستری می‌رساند.
او ادامه داد: بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، طولانی شدن روند شیوع و خستگی افراد مهمترین دلایل ایجاد پیک جدید بود که انجام برخی اقدامات می‌توانست از وقوع آن پیشگیری کند.
صادق نیت در ادامه، به مقایسه پیک پنجم کرونا با پیک‌های قبلی پرداخت و در تشریح تفاوت علائم ویروس دلتا در این پیک با سایر گونه‌های کرونا افزود: یکی از علامت های این ویروس به سرماخوردگی شبیه است و علامت دیگر نیز با مسمومیت های گوارشی اشتباه گرفته می‌شود. 
او علائم ویروس دلتا را بسیار گمراه کننده دانست و گفت: در این پیک بیشتر، جوانان و نوجوانان به بیماری مبتلا شده و ابتلا‌ها بیشتر به صورت خانوادگی است.
در ادامه چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: با افزایش تعداد مبتلایان مواجه هستیم، در شبانه روز گذشته از ۳۵۰۰ تست انجام شده، بیش از ۱۵۰۰ تست مثبت بود، اما نسبت فوتی‌ها در مقایسه با پیک‌های قبلی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
حمیدرضا رشیدی نژاد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام اسامی ۴ شهرستان استان کرمان به عنوان شهرستان‌های بحرانی استان گفت: شهر‌های شرقی استان شامل بم، جیرفت، کهنوج و مرکز استان بحرانی شده اند و شدت واگیری آن دو نیم تا سه برابر ویروس‌های قبلی است.
او تصریح کرد: مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و توجه بیشتری به این مسئله کنند و به درواقع به فکر سلامتی خود باشند.
سیدعباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با بیان اینکه بیش از ۲ هزار بیمار بستری در سطح استان داریم افزود: این در حالی است که هیچ بهبودی را در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شاهد نیستیم.
او ادامه داد: متاسفانه هنوز شاهد برگزاری مراسم‌های عروسی و تجمعات هستیم.