۰ نفر

استاندار تهران؛

ظرفیت همه تخت های بیمارستان ها در بخش کرونا تکمیل شده است

۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۸
کد خبر: 546574
ظرفیت همه تخت های بیمارستان ها در بخش کرونا تکمیل شده است

استاندار تهران با بیان اینکه ظرفیت همه تخت های بیمارستان ها در بخش کرونا در استان تکمیل است و در شرایط قرمز بستری های کرونایی هستیم، گفت:تحت های دیگر بخش های بیمارستان ها به بیماران کوبید ۱۹ اختصاص می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا که در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد، افزود: همزمان تعداد بیماران سرپایی، بستری، تخت ویژه و میزان مرگ و میر در تهران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در پیک های قبلی همزمان تعداد بیماران در بخش های مختلف افزایش نمی یافت و کادر درمان فرصت می کردند برای بیماران در بخش های مختلف برنامه ریزی کنند اما اکنون این فرصت وجود ندارد.

محسنی بندپی با بیان اینکه تهران جزو هفت استان قرار گرفته در وضعیت قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود تهران از فردا سه شنبه تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

استاندار تهران گفت: با تعطیلی تهران به دنبال ایجاد تنفس حداقلی برای کادر درمان هستیم تا علاوه بر کنترل ویروس کرونا کادر درمان بتواند در این زمینه برنامه ریزی کند.

محسنی بندپی اذعان داشت: ماموران نیروی انتظامی در اجرا و تنظیم مقررات و اعمال قانون در خط مقدم قرار دارند و طی ۱۷ ماه گذشته با حوصله و صبر مشکلات را مدیریت کردند این در حالیست که با تعطیلی تهران کار آنها دوچندان و سخت تر می شود که جای تقدیر دارد.

هیچ گونه مجوز تردد بین استانی صادر نمی شود

استاندار تهران گفت: هیچ گونه مجوز تردد بین استانی صادر نمی شود تمامی مجوزهای صادر شده از قبل تا بعد از تعطیلات باطل است.

محسنی بندپی افزود: به غیر از آمبولانس ها و خودروهای امدادی اجازه تردد بین استانی به دیگر خودرو ها داده نمی شود و با خاطیان به شدت برخورد می شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی کنترل ها را قبل از گلوگاه ها در مقاصد دو استان تهران و البرز افزایش دهد.

وی گفت: در مورد عید قربان هم شرایط و پروتکل های بهداشتی مدنظر قرار گرفته و پویش تامین کپسول اکسیژن مدنظر شهروندان قرار گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: ۸۲ مرکز واکسیناسیون داریم، همچنین ۷۷۰ هزار نفر افراد ۶۰ سال به بالا هستند و تعدادی هم از قبل مانده اند که در این شرایط مراکز واکسیناسیون باید به ۱۴۰ مرکز افزایش پیدا کند که مقرر شد تمام دستگاه ها همچون آموزش و پرورش و غیره همکاری لازم را برای ایجاد مرکز واکسیناسیون داشته باشند.