۰ نفر

مواد غذایی که بعد از ۴۰سالگی حتما باید مصرف کنید

۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱:۰۰
کد خبر: 545968
مواد غذایی که بعد از ۴۰سالگی حتما باید مصرف کنید

اگرچه بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها، جزو نگرانی‌های اکثر افراد تا قبل از ۴۰سالگی نیست اما بعد از این سنین و در صورت اتخاذ یک سبک زندگی ناسالم، خطر ابتلا به این بیماری‌ها چند برابر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرطان یکی از قاتلان زنان در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی است و بیماری های قلبی نیز قاتل شماره دو به شمار می رود. دیابت و سکته مغزی نیز در زنان در سنین ۵۰ تا ۶۰ سالگی شایع است.
با این حال اتخاذ یک رژیم غذایی سالم بعد از سنین ۴۰ سالگی از بسیاری از بیماری های مزمن می کاهد و منجر به افزایش طول عمر سالم می شود:
کدو تنبل: هرگونه سبزی قرمز، زرد، بنفش یا نارنجی و همچنین سبزیجات سبز برگ تیره منبع خوبی برای کاروتنوئیدها محسوب می شوند. اما هویج های نارنجی و کنسرو کدو تنبل را باید فوق ستاره های بتاکاروتن در نظر گرفت.
گوجه فرنگی پخته: یک آنتی اکسیدان قدرتمند دیگر به نام لیکوپن با سرطان مبارزه می کند. میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا، فلفل دلمه ای قرمز - منابع خوبی برای لیکوپن هستند. گوجه فرنگی پخته می تواند کمک بیشتری به بدن در جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان مفید کند.
غلات جوانه زده: جوانه غلات که حاوی سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، یکی از معدود منابع غذایی برای توکوترینول ها، نوعی از ویتامین E که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مغزی مرتبط با افزایش سن مانند آلزایمر را کاهش دهد، محسوب می شوند.
گردو: اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی که در گردو یافت می شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر این بیماری کمک کنند. مغزهای خوراکی و دانه های دیگر نیز منابع خوبی برای این اسیدهای چرب سالم هستند.
روغن زیتون: در شرایطی که روغن سویا و روغن آفتابگردان منابع خوبی برای این اسیدهای چرب هستند، اما روغن زیتون بهترین گزینه در این زمینه است.
ماهی سالمون: ماهی یک از اجزا اصلی رژیم مدیترانه ای است و در شرایطی که بیشتر انواع ماهی برای سلامت انسان مفید هستند، اما ماهی های چرب مانند سالمون بیشترین فایده را برای سلامت قلب ارائه می کنند. از دیگر ماهی های چرب می توان به ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلای دریاچه ای اشاره کرد.
تمشک: مشکلات مرتبط با گوارش نادرست با انواع بیماری های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می دهند، پیوند خورده است. کمبود فیبر غذایی بخشی از مشکل محسوب می شود. میزان مصرف توصیه شده روزانه فیبر ۲۰ تا ۳۰ گرم است. در میان میوه ها، تمشک از نظر محتوای فیبر یک گزینه عالی محسوب می شود. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.