۰ نفر

رییس بیمارستان طالقانی؛

مرگ و میر بیماران در پیک پنجم کرونا کمتر است

۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰
کد خبر: 545606
مرگ و میر بیماران در پیک پنجم کرونا کمتر است

رییس بیمارستان طالقانی تهران با تاکیدبر اینکه مرگ و میر کرونا در پیک پنجم از پیک‌های قبلی کمتر است، گفت: هرچند شهرهای زیادی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و تعداد زیادی مردم به بیماری مبتلا می‌شوند، اما تعداد فوتی‌ها کمتر از پیک‌های قبلی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا زندی افزود: انجام واکسیناسیون شهروندان مسن، مصرف داروی رمدسیویر، مراجعه به موقع به مراکز درمانی و بهداشتی و تجربیات پزشکان از مهمترین عواملی است که در این مورد نقش داشته است.

متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی مفصل ران (هیپ) و لگن با اشاره به اینکه سرعت واکسیناسیون رابطه معکوسی با کاهش بیماری و ایجاد نشدن پیک بیماری کرونا دارد، اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی وزارت بهداشت، در اسرع وقت واکسیناسیون عمومی در کشور به نتیجه مطلوب برسد تا شاهد عوارض کمتر بیماری کرونا باشیم.

زندی ادامه داد: در صورتی که واکسیناسیون سریع تر انجام شود، تعداد افرادی که ایمن می شوند و کسانی که دچار مرگ و میر و بیماری های شدید می شود، به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

وی اظهار داشت: افراد واکسینه شده ممکن است دچار بیماری کرونا شوند، اما مقاومت بدنی آنان به حد خوبی می رسد و آنان دچار عوارض شدید نمی شوند و معمولا نیازمند بستری در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها هم نیستند.

رییس بیمارستان طالقانی تهران افزود: واکسیناسیون افراد مسن سبب کاهش مراجعه آنان به بیمارستان شده و به نظر می رسد مرگ و میر در دریافت کنندگان واکسن هم کمتر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونایی در این بیمارستان در حال افزایش است، گفت: تعداد بیماران کرونا در بیمارستان طالقانی تهران در روزهای اخیر به صورت تصاعدی در حال افزایش است و نزدیک به ۱۰۰ بیمار بستری تا روز ۲۱ تیر ماه در بیمارستان داشتیم.

زندی گفت: در پیک های اول و دوم بیشتر افراد مسن دچار این بیماری می شدند، اما الان همه رده های سنی به این بیماری مبتلا می شوند.  

وی، راه اندازی کلینیک های سرپایی در کاهش بار مراجعات بیمارستان بسیار موثر دانست و گفت: افراد در این مجموعه ها غربالگری و در صورت نیاز به بیمارستان ها هدایت می شوند.

زندی با اشاره به اینکه این مجموعه ایده بسیار مناسبی بود، افزود: برخی از مراجعان به این کلینیک ها اصلا مبتلا به کرونا نبودند، به طور مثال برخی افراد با مشاهده تب خفیف احساس می کنند به کرونا مبتلا شدند که مشخص می شد اصلا مبتلا به بیماری نیستند و  نیاز به بستری هم ندارند.

روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که اکنون ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

همچنین تاکنون  ۵ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۳۰۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به هفت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۶۸ دوز رسید.