۰ نفر

با مصرف امگا۳ به جنگ میگرن بروید

۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۷
کد خبر: 544880
با مصرف امگا۳ به جنگ میگرن بروید

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب امگا۳ باعث کاهش دفعات و شدت حملات میگرنی ماهانه می‌شود. در این مطالعه مداخله‌ای، یک رژیم غذایی حاوی امگا۳ با دو روز سردرد کمتر در هر ماه و یک رژیم غذایی حاوی امگا۳ و امگا۶، بروز میگرن در هر ماه را چهار برابر کاهش داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، کریستوفر رامسدن، همکار  انستیتوی ملی پیری و دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل ، به Medscape Medical News گفت: "این اولین آزمایش کنترل شده با اندازه متوسط ​​است که نشان می دهد تغییرات هدفمند در رژیم غذایی می تواند درد جسمی را کاهش دهد."

رامسدن ادامه داد: "با مطالعه بیشتر ، در نهایت می توان رژیم های غذایی بهتری را طراحی کرد و تغییرات غذایی هدفمند را در کنار داروها برای بهبود زندگی بیماران مبتلا به درد مزمن ادغام کرد." این مطالعه بصورت آنلاین در تاریخ 30 ژوئن در BMJ منتشر شد.
از نظر زیست شناسی، این فرضیه قابل قبول است، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 پیش ماده اکسیلیپین ها هستند که در تنظیم درد و التهاب نقش دارند. اکسیلیپین های حاصل از اسیدهای چرب امگا 3 با اثرات کاهش دهنده درد و ضد التهاب همراه هستند ، در حالی که اکسیلیپین های حاصل از اسیدهای چرب امگا 6 باعث بدتر شدن درد و تحریک میگرن در مدل های آزمایشی می شوند. با این حال ، مطالعات قبلی در مورد مصرف مکمل اسیدهای چرب امگا 3 برای میگرن بی نتیجه بوده است

برای این مطالعه ، محققان تأثیر تغییر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در میگرن را در 182 بزرگسال (میانگین سنی ، 38 سال ؛ 88٪ زنان) مبتلا به میگرن مزمن (5 تا 20 روز میگرن در ماه) ارزیابی کردند. 

همه شرکت کنندگان بسته های غذایی شامل ماهی ، سبزیجات ، هوموس ، سالاد و اقلام صبحانه را دریافت کردند. آنها به طور تصادفی به مدت 16 هفته در یکی از سه رژیم غذایی (دو مداخله ، یک کنترل) قرار گرفتند.یک رژیم غذایی میزان مصرف امگا 3 (اسید ایکوزاپنتانوئیک [EPA] و اسید دوکوزاهگزانوئیک [DHA]) را به 1.5 گرم در روز افزایش داد و اسید لینولئیک (امگا -6) را در حدود 7٪ انرژی دریافتی حفظ کرد.

رژیم غذایی دوم باعث افزایش EPA و DHA به 1.5 گرم در روز و کاهش اسید لینولئیک به <1.8٪ انرژی دریافتی شد. رژیم کنترل EPA و DHA را در <150 میلی گرم در روز و اسید لینولئیک را در حدود 7٪ انرژی حفظ کرد.
رژیم غذایی  بالای امگا 3 با 1.3 ساعت سردرد کمتر در روز و دو روز سردرد کمتر در ماه همراه بود. رژیم غذایی حاوی امگا 3 به علاوه امگا 6 کم با 1.7 ساعت سردرد در روز و چهار روز سردرد کمتر در هر ماه همراه است ، که نشان دهنده سود بیشتر از کاهش امگا 6 در رژیم غذایی است.

گروههای بالای امگا 3 نیز در مقایسه با گروه کنترل سردردهای کوتاهتر و با شدت کمتر را گزارش کردند. رامسدن گفت: "بر اساس نتایج ،" منطقی است که بیماران تغییرات غذایی را به عنوان یک رویکرد کمکی و تحت نظارت ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی خود انجام دهند.
 ربکا بورچ ، مدیر مرکز سردرد گراهام در بیمارستان بریگام و زنان بوستون می گوید: "این نتایج از توصیه رژیم غذایی با امگا 3 بالا به بیماران در سطح بالینی پشتیبانی می کند. بسیاری از مبتلایان به میگرن انگیزه بالایی دارند و به تغییرات رژیم غذایی علاقه مند هستند و پزشکان ممکن است بخواهند اطلاعاتی درباره رژیم های غذایی توصیف شده در مطالعه به بیماران ارائه دهند."

بورچ خاطرنشان کرد که میزان پاسخ به رژیم های مداخله ای "قابل توجه است" ، با توجه به اینکه داروهای اخیر برای پیشگیری از میگرن روزانه سردرد را در هر ماه 2 تا 2.5 در مقایسه با دارونما کاهش می دهد، بنابراین،  یک مداخله در رژیم غذایی می تواند بهتر باشد. "