۰ نفر

کم کاری تیروئید در نوزادان

۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبر: 544269
کم کاری تیروئید در نوزادان

فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: در کشور‌های مختلف از هر سه هزار و پانصد تا چهار هزار نوزاد سالم یک نفر دچار کم کاری تیروئید مادرزادی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شبکه خبر، حسین دلشاد سیاهکلی متخصص داخلی و فوق تخصص غدد و متابولیسم درباره علائم کم کاری تیروئید در نوزادان گفت: بیماری تیروئید در همه افراد همراه با علائم نیست و افراد دارای نشانه‌های واضحی نمی‌باشند. اما ممکن است تست‌های عملکرد تیروئید آن‌ها اختلال را نشان دهد که تحت عنوان کم کاری تیروئید از آن اسم می‌برند. این نوع کم کاری تیروئید شیوع قابل توجه‌ای دارد.
متخصص داخلی و فوق تخصص غدد و متابولیسم افزود: به طور کلی میزان شیوع کم کاری بالینی تیروئید یعنی آن دسته از افراد که علائم دارند بین ۲ تا ۴ درصد از جمعیت عموم است و شیوع کم کاری نهفته تیروئید دو برابر کم کاری بالینی تیروئید است.

 دلشاد با بیان اینکه کم کاری تیروئید در نوزادان بسیار اهمیت دارد و در کشور‌های مختلف از هر سه هزار و پانصد تا چهار هزار نوزاد سالم یک نفر دچار کم کاری تیروئید مادرزادی است گفت: این نوزادان علائمی در بدو تولد ندارند که این خود سبب تشخیص دیر هنگام می‌شود و عوارض جدی‌ای را در سیستم اعصاب مرکزی ایجاد می‌کند.
فوق تخصص غدد و متابولیسم علائم بیماری را بر اساس شدت و زمان بروز بیماری متفاوت دانستند و از جمله علائم این بیماری را خستگی، ضعف، بی حالی، خواب آلودگی، پوست خشک، یبوست، کندی ذهن و عدم تحمل سرما اشاره کرد.