۰ نفر

هفت علامت انقضای محصولات آرایشی

۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۸
کد خبر: 540313
هفت علامت انقضای محصولات آرایشی

هفت علامت انقضای محصولات آرایشی؛ با وجود اهمیت تاریخ مصرف، بسیاری از ما تاریخ انقضا مواد آرایشی خود را پیگیری نمی ‌کنیم. به نظر می رسد ما بدون توجه به تارین انقضا، لوازم آرایشی را استفاده می‌کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تابناک باتو ، اغلب اوقات، تاریخ مصرف ماه ها منقضی شده است بدون اینکه حتی متوجه شده باشیم و لوازم آرایشی که روی پوست، مو و بدن استفاده می کنیم، اگر بعد از تاریخ انقضا از آن استفاده کنیم، می تواند روی بدن اثر معکوس گذاشته و باعث بیماری شود و برای سهولت در بررسی تاریخ انقضا، برچسب هایی در مواد آرایشی وجود دارد که می تواند به شما بگوید آیا محصول هنوز قابل استفاده است یا خیر.

اغلب اوقات، تاریخ مصرف ماه ها منقضی شده است بدون اینکه حتی متوجه شده باشیم و لوازم آرایشی که روی پوست، مو و بدن استفاده می کنیم، اگر بعد از تاریخ انقضا از آن استفاده کنیم، می تواند روی بدن اثر معکوس گذاشته و باعث بیماری شود و برای سهولت در بررسی تاریخ انقضا، برچسب هایی در مواد آرایشی وجود دارد که می تواند به شما بگوید آیا محصول هنوز قابل استفاده است یا خیر.

از کجا می دانید تاریخ انقضا مواد آرایشی منقضی شده است؟

تفاوت رنگ

اگر مشاهده کردید که در رنگ مواد آرایشی مانند زیرسازی، کرم معمولی یا هر محصول دیگری تفاوتی وجود دارد، این نشانه اکسید شدن است. تغییر رنگ نشانه مطمئنی برای انقضای محصولات است، اما همچنین نشان دهنده فعالیت باکتری است.

بافت خشن و ناهموار

محصولات آرایشی و بهداشتی باید نرم و لطیف باشند. اگر متوجه شدید که کالایی احساس بد، ناهمواری یا خشونت دارد به این معنی است که خشک و منقضی شده است.

unnamed

بوی بد و ناخوشایند

بوی بد مهمترین شاخص انقضای محصولات آرایشی است. بنابراین اگر از تاریخ انقضا آنها مطمئن نیستید، بررسی رایحه محصولات آرایشی بسیار مهم و کمک کننده است.

وجود توده و گوله‌ها گواهی بر تاریخ انقضا مواد آرایشی است

بافت لوازم آرایشی نباید توده داشته باشد. اگر به طور اتفاقی متوجه وجود توده هایی در کرم ها یا محصولات دیگر شوید، این نشانه رشد باکتری است. بنابراین، باید فوراً از شر آن خلاص شوید.

خرد شدگی و موج برداشتن لایه گچی پودر و پنکیک 

محصولات آرایشی پودری و پنکیک‌ها نیز منقضی می‌شوند یکی از علائم منقضی شدن مواد آرایشی و جایگزینی آنها، ایجاد یک لایه خاکستری یا گچی روی سطح محصول است.

وجود لکه های سفید در رژ و مداد

خط چشم و مداد لب نیز منقضی می‌شود. این انقضا با ظهور لکه های سفید در نوک این محصولات مشخص می شود که نمی توان آنها را تیز کرد و این نشانه آن است که شما باید محصول را دور بیندازید.

Capture

گوله گوله شدن بافت 

در محصولات مایع گوله گوله به نظر می‌رسند و مواد آنها پس از تکان دادن به خوبی با هم مخلوط نمی‌شوند، این نشانه دیگری است که منقضی شده است.