۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امید برای جلوگیری از شیوع بیشتر جهش دلتای کرونا / پنج سال فاصله تا واکسن مقاوم در برابر انواع جهش‌ ها

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۴۲
کد خبر: 538084
امید برای جلوگیری از شیوع بیشتر جهش دلتای کرونا / پنج سال فاصله تا واکسن مقاوم در برابر انواع جهش‌ ها

مقام ارشد پزشکی انگلستان هشدار داد که در زمستان آینده هم علیرغم انجام برنامه موفقیت آمیز واکسیناسیون کرونا، سیستم بهداشتی این کشور همچنان دچار مشکل خواهد بود.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روند ادامه دار کاهش محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا که طی بیش از یک سال گذشته در سراسر جهان وجود داشته، به دلیل شیوع جهش دلتای کرونا در هند به تعویق افتاد.

در سخنرانی روز پنجشنبه کنفدراسیون NHS کریس ویتی رییس ارشد پزشکی عنوان کرد که احتمالا زمستان آینده به دلیل شیوع جهش دلتای کرونا، بار دیگر با افزایش شیوع روبرو خواهیم بود. 

به گزارش اسکای نیوز ویتی تاکید کرد: کووید – ۱۹ هنوز آخرین حربه خود را به ما نشان نداده، چرا که جهش‌های جدید ویروس در دوره‌های بعدی همان چیزی است که با آن روبرو خواهیم بود. احتمالا پنج سال طول خواهد کشید تا واکسنی کشف شود که قابلیت حفاظت از بشریت را در برابر طیف وسیعی از جهش‌های جدید ویروس کرونا داشته باشد که تا آن زمان برنامه‌های جدید واکسیناسیون و تقویت‌کننده‌ها همچنان باید ادامه یابد.

در انگلیس که اکنون جهش دلتای کرونا در حال شیوع یافتن است، جوانان و افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند به این نوع جدید مبتلا شده‌اند و همین آمار بستری‌ها در این رده سنی را افزایش داده است.

امید می‌رود که برنامه‌های واکسیناسیون کووید – ۱۹ بتواند از شیوع بیشتر جهش دلتای کرونا جلوگیری کند و در همین راستا روند واکسیناسیون رده‌های سنی پایین‌تر ادامه خواهد یافت. 

یک گزارش تحلیلی از بهداشت عمومی انگلیس که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که دو دوز از واکسن فایزر – بایون‌تک یا آکسفورد آسترازنکا بسیار در برابر بستری شدن بیماران مبتلا به نوع دلتا موفق عمل کرده است. 

اما بر اساس گزارش‌ها برخی از واکسن‌ها در برابر سایر جهش‌ها تاثیرگذاری کمتری دارند. به عنوان مثال مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس اوایل ماه ژوئن اعلام کرد که مذاکرات تجاری با شرکت آسترازنکا را برای تامین یک نوع متفاوت از واکسن برای مقابله با گونه جدیدی از کرونا که در آفریقای جنوبی شیوع یافته، آغاز کرده است. 

همزمان آزمایش‌ها بر روی آمپول‌های تقویت‌کننده در انگلیس در حال انجام است و گزارش‌ها حاکی از آن است که بخش بزرگی از جمعیت این کشور تا پیش از زمستان آینده این آمپول‌ها را دریافت خواهند کرد.

بیش از ۴۲ میلیون نفر در انگلیس (حدود ۸۰ درصد از کل جمعیت این کشور) دوز اول واکسن کرونا و بیش از ۳۰ میلیون نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.