۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد؛

تکمیل دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰سال از ۳۰خرداد

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱:۵۰
کد خبر: 537805
تکمیل دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰سال از ۳۰خرداد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح وضعیت بیماری کرونا و همچنین روند واکسیناسیون در کشور پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا رییسی، روز شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد، گفت: در مجموع وضعیت راضی کننده بود، هر چند در برخی جاها مواردی از عدم رعایت پروتکل‌ها گزارش شد.

رییسی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در کشورهای برزیل و هند، افزود: وضعیت کرونا در کشور ما هر چند نزولی است اما باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که از وضعیت بیماری در جنوب کشور وجود دارد، از افزایش تعداد شهرهای قرمز کرونایی خبر داد و گفت: از امروز ۲۲ شهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند. همچنین، ۱۷۵ شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییسی ادامه داد: شهرهای قرمز در نوار جنوبی کشور شامل شهرستان‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، اندیمشک (خوزستان)، ایرانشهر، چابهار، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، رودبار جنوب، کهنوج و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک، قشم و میناب (هرمزگان) هستند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا افزود: الگویی که تابستان سال گذشته نیز داشتیم، خیز بیماری در مناطق جنوبی کشور بود.

وی گفت: با توجه به پایان یافتن آزمون‌های حضوری پایه نهم و دوازدهم، گفت: رعایت پروتکل‌ها عمدتاً بالای ۹۵ درصد بود و این می‌تواند جای تقدیر و تشکر داشته باشد.

رییسی به واکسن اشاره کرد و افزود: از روز یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ دوز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و کسانی که جا مانده‌اند، تکمیل خواهد شد.

وی به مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت اشاره کرد و گفت: از ماه آینده واکسیناسیون عمومی را با این واکسن جلو خواهیم برد. واکسن پاستور هم در شرف ورود به واکسیناسیون عمومی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: اگر مشکل خاصی پیش نیاید، واکسن پاستور نیز ظرف هفته آینده مجوز مصرف اضطراری را خواهد گرفت و به برنامه واکسیناسیون عمومی با واکسن های تولید داخل اضافه خواهد شد.