۰ نفر

اروپا در تسخیر ویروس کرونای دلتا

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۲
کد خبر: 536832
اروپا در تسخیر ویروس کرونای دلتا

پس از ثبت ۹۶ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انگلیس از نوع دلتا، در فرانسه نیز به رغم بهبود وضعیت بحران شیوع کرونا و تداوم شیب نزولی شمار کل مبتلایان به این همه گیری، شیوع ویروس کرونای «دلتا» (گونه جهش یافته هندی) در این کشور تداوم دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، مقامات بهداشتی فرانسه از شناسایی ۲۵۰ مورد ابتلا به ویروس دلتا در لاند (واقع در جنوب غربی این کشور) خبر دادند.

به گزارش روزنامه فرانسوی اوئست فرانس،  گونه هندی ویروس کرونا که برای نخستین بار در ماه آوریل (فرودین/اردیبهشت) در هند ظهور پیدا کرد، علائم هشداردهنده کمتری نسبت به نسخه اولیه این ویروس در بدن فرد ایجاد می کند و می تواند شبیه سرماخوردگی هرچند بسیار مسری تر باشد. مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کردند، ویروس دلتا ۶۰ درصد مسری تر از دیگر انواع جهش یافته این ویروس است.

روزنامه لوپوئن افزود: اگرچه فرماندار لاند اعلام کرده ویروس کرونای «دلتا» ۳۰ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این منطقه را دربر می گیرد، اما به گفته اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه، ویروس دلتا ۲ تا ۴ درصد از موارد ابتلا به کرونا در فرانسه را تشکیل می دهد.

در انگلیس که ۹۶ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ از نوع دلتا گزارش شده، نخست وزیر این کشور عصر دوشنبه به گمانه‌زنی‌ها درباره وعده دولت برای اجرای مرحله آخر رفع محدودیت‌های کرونایی پایان داد و با اشاره به اینکه گونه دلتا پر شتاب‌تر از پیش بینی‌های صورت گرفته در این کشور شایع شده اظهار کرد که مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی با چهار هفته تاخیر اجرا می‌شود.

ژروم سالومون مدیرکل بهداشت فرانسه، با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: الزام به استفاده از ماسک در فضای باز در این کشور ممکن است تا پایان ماه جاری میلادی لغو شود.

کاهش محدودیت های کرونایی در فرانسه که طی چهار مرحله پیش بینی شده و این روند از اوایل ماه مه (اردیبهشت) آغاز شده،  قرار است آخرین مرحله آن در ابتدای ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به اجرا گذاشته شود.

فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۰ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.