۰ نفر

آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی اعتراف کرد

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۴
کد خبر: 536484
آسترازنکا به شکست در درمان کرونا با آنتی بادی اعتراف کرد

آسترازنکا اعتراف کرد در جریان آزمایش بالینی درمان کرونا با آنتی بادی مونوکلونال موفق نبوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد تحقیقاتش درباره استفاده از یک نوع درمان با آنتی بادی مونوکلونال به نام AZD۷۴۴۲ برای جلوگیری از شدت ابتلای فردی که قبلاً در معرض ویروس کرونا قرار داشته، موفقیت آمیز نبوده است.

طبق بیانیه شرکت، شرکت کنندگان در این آزمایش بالینی، افراد بالای ۱۸ سال بوده‌اند که قبلاً واکسن نزده بودند و طی ۸ روز قبل در نزدیکی فردی مبتلا به کووید ۱۹ بوده‌اند.

با تزریق واکسن مذکور به افراد گروه کنترل، ریسک ابتلاء به کووید ۱۹ با نشانگرهای واضح، در مقایسه با گروه پلاسیبو ۳۳ درصد کاهش یافت که از لحاظ آماری چندان قابل توجه نیست.

این شرکت مشغول مطالعه درمان افرادی است که قبلاً در برابر ویروس قرار گرفته‌اند و سعی دارد شدت ابتلاء به بیماری را کمتر کند. درمان با آنتی بادی مونوکلونال به گروهی از داروها تعلق دارد که رفتار آنتی بادی‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری تقلید می‌کنند.

شرکت‌های رقیب آسترازنکا یعنی «رجنرون فارماسوتیکال» و «الای لیلی» هر دو درمان‌های مبتنی بر آنتی بادی مونوکلونالی ابداع کرده‌اند که اکنون در آمریکا اجازه استفاده برای درمان بیماران مبتلا به ویروس را دریافت کرده‌اند.