۰ نفر

چرا رژیم غذایی سالم برای کودک مهم است؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۳۳
کد خبر: 536322
چرا رژیم غذایی سالم برای کودک مهم است؟

چرا رژیم غذایی سالم برای کودک مهم است؟ عواقب ناشی از انتخاب نادرست غذا در کودکان ممکن است بلافاصله مشخص شود، به خصوص اگر کودک شما چاق باشد یا اضافه وزن داشته باشد. انتخاب غذایی که برای کودکان خود در دوران کودکی انجام می‌دهید، درواقع طی سال‌های آینده به او آموزش می‌دهد که چه خوراکی‌هایی را انتخاب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، عواقب ناشی از انتخاب نادرست غذا در کودکان ممکن است بلافاصله مشخص شود، به خصوص اگر کودک شما چاق  باشد یا اضافه وزن داشته باشد. انتخاب غذایی که برای کودکان خود در دوران کودکی انجام می‌دهید، درواقع طی سال‌های آینده به او آموزش می‌دهد که چه خوراکی‌هایی را انتخاب کند.

 یک رژیم غذایی متعادل تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و نمو مطلوب کودک را تأمین می‌کند. نه تنها رشد جسمی مهم است، بلکه رشد شناختی نیز مهم است. یک رژیم غذایی سالم شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین پروتئین، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و فیبر است و از آنجا که کودکان هنوز در حال رشد هستند، بیشتر از بزرگسالان به این مواد مغذی نیاز دارند.

بیانکا معتقد است که آموزش کودکان برای انتخاب غذای مناسب برای خود، کلید تغذیه مناسب است. پس ما باید فرزندان خود را تشویق کنیم که به انتخاب غذا‌های سالم ادامه دهند، حتی وقتی که ما برای نظارت بر آنچه آن‌ها می‌خورند در اطرافشان نیستیم.

مشارکت دادن کودکان در فرآیند تهیه غذا نیز مهم  است و  علاقه آن‌ها به خوردن غذا را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال  می‌توانید، هنگام خرد کردن سبزیجات، در مورد اهمیت ویتامین‌ها، مواد معدنی و
فیبر بحث کنید.

به کودکتان اجازه دهید سبزیجات را به صورت خام و پخته امتحان کند و از او بپرسید که در مورد غذا چه چیزی دوست دارد و چه چیزی را دوست ندارد. همه این استراتژی‌ها ممکن است کودک را ترغیب کند که غذا‌های جدید را امتحان کند، و این باعث می‌شود که طیف متنوعی از غذا‌های سالم بخورید.