۰ نفر

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران؛

فرآیند کاهش آمارهای کرونا در تهران کند است

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 536317
فرآیند کاهش آمارهای کرونا در تهران کند است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از کاهش ۱۷.۵درصدی جانباختگان بر اثر کرونا در پایتخت خبر داد و گفت: فرآیند کاهش آمارهای کرونا در تهران کند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۰ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ در تهران بستری شده اند اظهار داشت: ۱۰۱ مورد از این ۵۹۰ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه بوده اند.

زالی در ادامه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تهران را نسبت به هفته‌های آغازین اردیبهشت مقایسه کنیم کاهش ۱۷.۵ درصدی جان باختگان بر اثر کرونا در تهران را شاهد هستیم گفت: هم اکنون تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی تهران بستری هستند که ۱۹۰۰ مورد مربوط به بخش‌های ویژه می‌باشند و د. کل باید اعلام کنیم که فرآیند کاهش آمارهای کرونا در تهران کند است

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران با بیان اینکه وضعیت استان تهران فعلاً نارنجی است افزود: میزان مراجعین سرپایی در تهران با فراز و فرودهای زیادی طی ۱۰ روز اخیر همراه بوده و بین تعداد ۶ تا ۷ هزار مورد در نوسان است.

وی با بیان اینکه الگوی استانی ما نیز در شهرستان‌ها مانند پایتخت است در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط کاندیداها عنوان داشت: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد نوعاً رعایت پروتکل‌ها قابل قبول بوده است و حتی خود ستادها نیز علاقه مند هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در بررسی‌های میدانی نشان داده شد مدیریت ستادها در انطباق با شیوه نامه‌های بهداشتی عملکرد خوبی داشتند.