۰ نفر

تزریق ۱.۸میلیارد واکسن تا کنون در دنیا

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 532414
تزریق ۱.۸میلیارد واکسن تا کنون در دنیا

جدیدترین آمارها نشان دهنده آن است که تاکنون بیش از یک میلیارد و ۸۷۴ میلیون دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف جهان تزریق شده (بطور متوسط ۲۴ دوز برای هر ۱۰۰ نفر) و کماکان شکاف عظیمی میان کشورهای دارا و ندار در این زمینه وجود دارد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی پایگاه خبری بلومبرگ، امارات متحده عربی با تزریق ۱۲۹ دوز درصد نفر(بعضی افراد یک دوز و بعضی افراد دو دوز دریافت کرده اند) صدرنشین جدول تعداد تزریق به نسبت جمعیت بوده و رژیم صهیونیستی با تزریق ۱۱۷ دوز در صد نفر در رتبه دوم است. کشورهای آروبا، بحرین، مالت و شیلی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در صورتیکه مجموع تعداد دوزهای تزریق شده مد نظر قرار گیرد، چین با تزریق ۶۲۰ میلیون دوز، آمریکا با تزریق بیش از ۲۹۴ میلیون دوز و اتحادیه اروپا و هند به ترتیب با تزریق ۲۴۳ میلیون دوز و ۲۱۲ میلیون دوز واکسن کرونا رتبه‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص می‌دهند.

ایران نیز از اسفند ۱۳۹۹ تاکنون توانسته با میانگین ۱۶۲ هزار و ۴۴۰ تزریق در روز، به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳.۸ دوز تزریق و به بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دستکم یک دوز واکسن تزریق کند.

در حالیکه آمریکای شمالی با نرخ واکسیناسیون ۶۰ درصد پیشتاز قاره‌هاست، آفریقا با میانگین تزریق ۲.۳ درصد از قافله جهانی واکسیناسیون به‌شدت عقب بوده و معدودی از کشورهای این پهنه هنوز واکسیناسیون را آغاز نکرده‌اند.

واکسن انگلیسی – سوئدی آسترازنکا کماکان محبوب‌ترین واکسن کرونا بوده و بیش از ۱۷۱ کشور در برنامه واکسیناسیون خود از این واکسن استفاده می‌کنند. واکسن‌های فایزر، سینوفارم و مدرنا نیز در رده‌های بعدی کاربرد قرار دارند.

نقشه واکسیناسیون کرونا در جهان؛ تزریق ۱.۸ میلیارد واکسن تا کنون

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از بیماری کووید - ۱۹ به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

طبق آخرین آمار، آمریکا با بیش از ۶۰۹ هزار فوتی و برزیل و هند با به ترتیب ۴۶۲ هزار فوتی و ۳۲۹ هزار فوتی در رده‌های اول تا سوم جدول مرگ‌ومیر بیماری کووید قرار دارند.