۰ نفر

چاقی در کمین است!

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۳۰
کد خبر: 530284
چاقی در کمین است!

یک دکتری تربیت‌بدنی می‌گوید: کرونا زنگ خطر چاقی را بیش از پیش به صدا درآورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مصطفی بهرامی اظهار کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا، فعالیت فیزیکی اکثر مردم و به‌ویژه بچه‌ها کمتر شده و نبود تحرک آنچنانی، خطراتی از جمله چاقی را به دنبال دارد.

وی ضمن هشدار به افرادی که اضافه وزن دارند، تصریح کرد: آنان بیشتر از سایرین در معرض خطر عوارض روحی، روانی بوده و استعداد و توانایی کمتری برای یادگیری از خود نشان می‌دهند.

بهرامی گفت: یکی از دغدغه‌های والدین در سنوات اخیر، کم‌تحرکی فرزندان بوده و در چند وقت اخیر نیز به سبب شیوع کرونا و شرایط خاصی که این ویروس منحوس ایجاد کرده، زنگ خطر چاقی را بیش از پیش به صدا درآورده و همین می‌تواند باعث چاقی فرزندان شود.

این دکتری تربیت بدنی تأکید کرد: در این شرایط نیز می‌توان برای سلامتی ورزش کرد و اگر مکانی در فضای بیرون نیست به راحتی می‌شود در خانه این کار را انجام داد.

وی در پاسخ به پرسشی که در ایام کرونا برای دوری از اضافه وزن، چه پیشنهادی دارد؟ گفت: باید در ایام قرنطینه خانگی نیز ورزش را از یاد نبریم و در کنار تغذیه مناسب، حداقل نیم ساعت ورزش داشته باشیم.

بهرامی یادآور شد: کسانی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند در معرض ابتلاء به عوارض استخوانی ازجمله کمردرد، زانوها و آرنج‌ها قرار دارند و باید فعالیت‌های مناسب داشته باشند.