۰ نفر

نتایج اولیه آزمایش ایمنی واکسن کرونا سانوفی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۵۹
کد خبر: 529289
نتایج اولیه آزمایش ایمنی واکسن کرونا سانوفی

بر اساس نتایج به دست آمده از آزمایش فاز دو، واکسن انگلیسی-فرانسوی سانوفی باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی قوی در برابر ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج آزمایشات اولیه روی واکسن آزمایشی شرکت فرانسوی «سانوفی» که برای ویروس کرونا توسعه یافته نشان می‌دهد، واکسن این شرکت اثربخشی قابل قبول دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج به دست آمده از آزمایش‌های بالینی ابتدایی و مرحله دوم آن حاکی از آنتی بادی‌های زیاد در خون داوطلبان است.

آزمایشات بالینی بر روی واکسن تولید شده توسط «سانوفی» و «گلاکسو اسمیت کلاین» نشان می‌دهد که این واکسن در مراحل اولیه آزمایشات، محافظت خوبی ایجاد کرده و می‌توان مراحل بعدی آزمایش‌ها را اجرایی کرد.

در مرحله دوم اژمایش بالینی این واکسن ۷۰۰ داوطلب در میانگین سنی ۱۸ تا ۹۵ سال شرکت کرده بودند که پس از دریافت هر دو دز واکسن میزان قابل توجهی از آنتی بادی ضد کرونا داشتند و دچار هیچ عارضه‌ای پس از دریافت واکسن نشدند.

واکسن سانوفی قرار است وارد مرحله سوم آزمایشات بالینی می شود و روی بیش از ۳۵ هزار نفر در هفت کشور جهان تزریق شود.

شرکت انگلیسی «گلاکسو اسمیت کلاین»و شرکت فرانسوی «سانوفی» در دی ماه پروژه تولید این واکسن را به دلیل  اثربخش نبودن واکسن بر روی افراد مسن به تاخیر انداختند.

دانشمندان ارزیابی می‌کنند این واکسن در برابر کرونای آفریقایی که مقاوم‌ترین جهش ویروس کرونا به واکسن است نیز اثربخشی قابل قبول دارد.