۰ نفر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد؛

عبور ۲۶استان از پیک کرونا

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۳۷
کد خبر: 526402
عبور ۲۶استان از پیک کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۲۶استان کشور از قله عبور کردند و سیر نزولی را طی می کنند و در دو و سه استان سیر نزولی شروع شده و ۲استان دیگر به قله رسیدند که باید صبر کنیم تا در هفته آینده این سیر نزولی طی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا رییسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: با عبور از قله و پیک کرونا در کشور به شرایط بهتری می رسیم.
وی ادامه داد: از نظر زمانی تعداد بستری ها و فوتی ها معمولاً تأخیر حدود 12 روزه را دارند یعنی اگر کاملاً سیر نزولی را طی کنیم هنوز این شرایط ادامه خواهد داشت، البته سیر نزولی شروع شده ولی به کف نمودار نرسیده ایم.
 رییسی با اشاره به این که تعداد شهرهای قرمز در کشور کم شده است گفت: شهرهای با وضع نارنجی در کشور افزایش پیدا کرده است و انتظار داریم در هفته های آینده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی؛ سیر نزولی ادامه پیدا کند و به شرایطی برسیم که تعداد ورودی به بیمارستان ها بسیار کم شود و به دنبال آن؛ تعداد فوتی ها هم کاهش پیدا کند.
وی افزود: تعدادی از شهرهای قرمز هنوز به پیک کرونا نرسیده اند بنابراین در 46 شهر قرمز هنوز میزان بستری در آنجا نسبت به یکصدهزار نفر جمعیت بالا است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: ساده انگاری نباید داشته باشیم چون با کوچکترین غفلت؛ مشکل ایجاد می شود.
 رییسی گفت: در استان های بوشهر و هرمزگان گونه کرونای هندی تأیید شده داریم و همچنین کرونای آفریقای جنوبی تأیید شده در هرمزگان و آذربایجان غربی و شهرهای دیگر داشتیم.
وی افزود: فعلاً با هوشیاری و تجربه دانشگاه های علوم پزشکی، این شرایط را خیلی خوب محدود و قرنطینه ایجاد کردند و بیشتر افرادی که مبتلا بودند خارجی ها بودند که شناسایی شدند و در هتل قرنطینه کامل انجام دادند.
 رییسی ادامه داد: افرادی که تا کنون مبتلا بودند و قرنطینه شدند مرگ و میر نداشتند.
وی گفت: ممکن است جهش کرونا در کشور ما هم صورت بگیرد و الزاماً این گونه نیست که از کشور دیگر وارد شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: اگر یک جهش کرونای آفریقایی در ایران پیدا کردیم به این معنی نیست که حتماً از آفریقا آمده ، ممکن است ویروس ایرانی باشد که جهش صورت گرفته آن مشابه کرونای جهش یافته آفریقایی باشد.

خبر در حال تکمیل است ...