۰ نفر

شرکت مدرنا از اثر بخشی واکسن کرونا در افراد ۱۲ تا ۱۷سال گفت

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۵۱
کد خبر: 526382
شرکت مدرنا از اثر بخشی واکسن کرونا در افراد ۱۲ تا ۱۷سال گفت

شرکت مدرنا ، اثر بخشی واکسن در آزمایش بالینی افراد ۱۲ تا ۱۷سال را ۹۶درصد اعلام کرد.

به گزارش ان اچ کی، شرکت داروسازی مدرنا آمریکا با انتشار نتایج اولیه تحلیل آزمایش بالینی کودکان دوازده تا هفده سال اعلام کرد ، اثر بخشی واکسن ضد ویروس مدرنا بر روی کودکانی که حداقل یک بار واکسینه شدند ، ۹۶درصد بوده است. سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری واکسن تولید شده شرکت داروسازی مدرنا را برای افراد بالای ۱۸ سال صادر کرده است. اما شرکت داروسازی مدرنا با هدف گسترش دامنه واکسیناسیون آزمایش بالینی واکسن را بر روی  بیش از ۳۲۰۰  کودک دوازده تا هفده سال انجام داده است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شرکت داروسازی مدرنا روز ششم ماه مه اعلام کرد که نتایج تحلیل اولیه نشان می دهد که اثر بخشی واکسن ضد ویروس کرونا بر روی کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال که حداقل یکبار واکسن دریافت کرده اند ، ۹۶درصد بوده است. هر چند درد ، تب و سر درد پس از تزریق واکسن به کودکان گزارش شده ، ولی با این حال هیچ عوارض جدی بر سلامت کودکان نداشته است. 

بر اساس این گزارش،  مدرنا در نظر دارد با جمع آوری اطلاعات بیشتر ، گسترش دامنه واکسینانسیون بر اساس سن افراد را بررسی و در این زمینه با مقام های  بهداشت آمریکا تبادل نظر کند. افزون بر این ، مدرنا نتایج تحقیق واکسیناسیون برای مقابله با ویروس های جهش یافته کرونا را هم منتشر کرده است. 

 بر این اساس ، واکسن جدید مقابله با ویروس جهش یافته ، ۶ تا ۸ ماه پس از پایان تزریق مرحله دوم واکسن تزریق شده است. سطح آنتی بادی برای مقابله با ویروس جهش یافته برزیلی و آفریقای جنوبی در بدن افرادی که واکسن جدید مقابله با ویروس جهش یافته را دریافت کردند ، افزایش یافته است. مدرنا درباره این نتایج یادآورشد که « با تزریق واکسن های اضافی به راهبردی مطمئن برای مقابله با ویروس های جهش یافته دست پیدا کردیم.»