۰ نفر

تزریق دوباره واکسن جانسون در آمریکا

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱:۴۰
کد خبر: 523041
تزریق دوباره واکسن جانسون در آمریکا

با گذشت ۱۰روز از متوقف شدن تزریق واکسن جانسون در آمریکا، شماری از ایالات این کشور استفاده مجدد از واکسنی که گفته می‌شود خطرات آن بیشتر از مزایای آن است را از سر می‌گیرند.

به گزارش نشریه هیل، ایالات ویرجینیا، ایلینوی، ماساچوست، نوادا و نیویورک همه اعلام کردند که پس از توقف ۱۰ روزه، دوزهای واکسن جانسون اند جانسون را بلافاصله شروع می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اداره غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های نیز روز جمعه اعلام کردند که واکسن جانسون دوباره می‌تواند مورد تجویز قرار بگیرد.

تجویز دوباره واکسن جانسون در حالی اعلام شد که پیش از این در ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) به علت خطرات پس از تزریق استفاده از این واکسن متوقف شد.

در میان هشت میلیون دوز واکسن جانسون که میان شهروندان آمریکا تزریق شده است، تا کنون ۱۵ مورد با لختگی خون مواجه شدند که همه از زنان جوان هستند و سه تن جان خود را از دست داده‌اند و هفت نفر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا تا کنون ۳۲ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۱۶۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۵۸۵ هزار و ۶۰۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار افراد بهبود یافته نیز ۲۵ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۹ نفر گزارش شده است.