۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت؛

دو واکسن برکت و پاستور اوایل تابستان به تولید انبوه می‌رسد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۲۸
کد خبر: 522413
دو واکسن برکت و پاستور اوایل تابستان به تولید انبوه می‌رسد

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دو واکسن برکت و پاستور اوایل تابستان به تولید انبوه می‌رسند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیما لاری عصر چهارشنبه در بازدید از روند واکسیناسیون کرونا در گرگان اظهار کرد: داروی قطعی برای درمان کرونا وجود نداشته اما داروهایی که بتوانند کمک کننده باشند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: امروز واکسن برکت برای کارآزمایی سه بالینی فراخوان داده و واکسن پاستور هم طی روزهای گذشته فراخوان داده بود.

طبق گفته لاری واکسن پاستور هفت استان و واکسن برکت هم چند استان دیگر را پایلوت خواهد کرد.

وی بیان کرد: اوایل تابستان در صورت عدم مشکل در کارآزمایی بالینی سه، این دو واکسن به تولید انبوه خواهند رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: طبق برنامه فازبندی تزریق واکسن به گونه‌ای بوده که با واردات، گروه‌های مختلف واکسینه شوند.

لاری اعلام کرد: در ابتدا روند ورود واکسن از خارج کُند بود اما هم اکنون با قرادادهایی که منعقد شده پیش بینی می‌شود تا پنجم اردیبهشت کادر بهداشت و درمان، جانبازان، بیماران خاص و سالمندان واکسینه می‌شوند.

وی همچنین از اجرای طرح بستری موقت و درمان در منزل خبرداد و افزود: ایجاد بخش بیماران سرپایی هم بار بستری بیمارستان‌ها را کم خواهد کرد.

لاری گفت: همانند بیماران بستری در بیمارستان‌ها، هزینه بیماران بستری موقت یا درمان در منزل را بیمه تقبل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: بیشتر نقاط کشور قرمز است و طی چهار هفته تعداد بستری‌ها چهار برابر شد و هم اکنون شرایط خوبی نداریم و از مردم انتظار داریم که بیشتر رعایت کنند.

لاری با اشاره به روند کاهشی کرونا در مازندران و گلستان گفت: امیدواریم این روند کاهشی را حداقل در استان‌های شمالی داشته باشیم تا بتوان با کمک واکسیناسیون این بیماری را مدیریت کرد.