۰ نفر

دو درصد بیماران کرونایی در ICU دچار سکته مغزی می‌شود

۳۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱:۴۱
کد خبر: 521589
دو درصد بیماران کرونایی در ICU دچار سکته مغزی می‌شود

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد یک نفر از ۵۰بیمار کرونایی بستری در بخش آی سی یو، دچار سکته مغزی می‌شوند.

به گزارش مدیسن نت، «جاناتان فانینگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئینزلند استرالیا، در این باره می‌گوید: «نتایج مطالعه بزرگ ما نشان می‌دهد برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید که نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه دارند، بروز سکته مغزی معمول نیست و به ندرت عامل مرگ است.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادامه می‌افزاید: «در حالی که ممکن است نسبت مبتلایان دچار سکته مغزی آنچنان که در ابتدا تصور می‌شد نباشد، اما شدت پاندمی به معنای تعداد مطلق کلی بیماران در سراسر جهان است و پیامدهای مداوم آن یک بحران عمده بهداشت عمومی خواهد بود.»

علیرغم خطر پایین سکته مغزی برای بیماران کرونایی، یافته‌ها نشان می‌دهد که کروناویروس می‌تواند موجب بروز مشکلات قابل توجه نورولوژیکی شود.

در این مطالعه، اطلاعات حدود ۲۷۰۰ بیمار کرونایی بستری در آی سی یو در ۲۵ کشور جهان از اول ژانویه تا ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ جمع آوری شد. در مجموع ۵۹ نفر از این بیماران دچار سکته مغزی شدند.

از بین این تعداد، ۱۹ نفر (۳۲ درصد) دچار سکته مغزی ایسکمیک، ۲۷ نفر (۴۶ درصد) دچار سکته مغزی خونریزی دهنده، و ۱۳ نفر (۲۲ درصد) دچار سکته مغزی غیرمشخص شدند.

افرادی که سکته مغزی خونریزی دهنده داشتند تا پنج برابر بیشتر از بیمارانی که سکته نکرده بودند با خطر مرگ روبرو بودند. افرادی که سکته مغزی ایسکمیک داشتند، با افزایش خطر مرگ روبرو نبودند.