۰ نفر

نتایج یک مطالعه در ایالات متحده؛

بیش از ۱۲۰۰غذای روزمره به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌زند

۲۶ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۰۰
کد خبر: 520633
بیش از ۱۲۰۰غذای روزمره به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌زند

نتایج یک پژوهش در ایالات متحده نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در بیش از ۱۲۰۰غذا با آسیب به سیستم ایمنی بدن مرتبطند. این خبر می‌تواند زنگ خطری جدی برای افراد باشد تا در مصرف غذا‌های فراوری شده و ناسالم احتیاط کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، یک مطالعه جدید  ثابت کرده است که مواد نگهدارنده شیمیایی و سایر مواد افزودنی موجود در بسیاری از غذا‌های فرآوری شده رایج ممکن است سیستم ایمنی بدن  را تضعیف کنند.

دو ترکیب ترت بوتیل هیدروکینون (TBHQ) و مواد پری یا پلی فلوئوروآلکل (PFAS) در بیش از ۱۲۰۰ غذای فراوری شده و فروخته شده در ایالات متحده شناسایی شده است. TBHQ، ماده نگهدارنده، در غذا‌های معروف فرآوری شده است.   به گفته کارگروه محیط زیست، PFAS اغلب برای ایجاد پوشش نچسب در بسته بندی‌ها مانند قوطی‌های آلومینیومی، جعبه‌های پیتزا و کیسه‌های ذرت بو داده استفاده می‌شود و ممکن است به مواد غذایی موجود در بسته بندی وارد شود.

یافته‌های مذکور در ژورنال تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی ایالات متحده در ۲۴ مارس منتشر شد. داده‌ها نشان داد که TBHQ، که برای افزایش ماندگاری مواد غذایی فرآوری شده برای دهه‌ها استفاده می‌شود، ممکن است بر اساس آزمایش حیوانات و همچنین آزمایشگاهی (غیر حیوانی)، سیستم ایمنی بدن را مختل کند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که TBHQ می‌تواند از اثر واکسن آنفلوانزا بکاهد و همچنین ممکن است باعث ایجاد آلرژی غذایی شود. همچنین مطالعاتی انجام شده است که حاکی از آن است که PFAS عملکرد سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند، از جمله گزارشی که در دسامبر گذشته در Plos One منتشر شد و نشان داد که ارتباطی بین  مقادیر بالای این مواد در خون و افزایش خطر ابتلا به کرونا وجود دارد.