۰ نفر

به بدنتان جانی دوباره ببخشید!

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۴۹
کد خبر: 520625
 به بدنتان جانی دوباره ببخشید!

اگر قصد مصرف یک مکمل گیاهی معجزه آسا را دارید می‌توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوشیدن آب برای آبرسانی به بدن ضرورت دارد، اما فوایدی که با افزودن برخی مواد به آب به شما می‌رسد برای بدن‌تان فوق العاده است. افرادی که در پی کاهش وزن هستند اولین چیزی که امتحان می‌کنند نوشیدن آب در هنگام گرسنگی است، زیرا می‌تواند احساس سیری در معده ایجاد کند.

میزان آب مورد نیاز روزانه ما می‌تواند بسته به آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنیم و میزان فعالیت‌مان متفاوت باشد و در آب و هوای خشک یا زمان تعریق شدید، ممکن است لازم باشد آب بیشتری بنوشید.

مزایای نوشیدن ترکیب آب، زردچوبه و آبلیمو

فواید زردچوبه باورنکردنی است، اگر قصد مصرف مکمل گیاهی را دارید، یکی از بهترین مواردی است که می‌توانید مصرف کنید. زردچوبه تاثیر فوق العاده‌ای روی بدن دارد، زیرا یک آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد ویروس، ضد باکتری و ضد سرطان قوی است.

قرن هاست که از زردچوبه برای درمان همه چیز از آکنه گرفته تا دیابت، از گاز معده گرفته تا کلسترول بالا استفاده می‌شود و همه این موارد را با عوارض جانبی بسیار کمی برای بدن انجام می‌دهد. با این حال، اگر می‌خواهید باردار شوید، قبل از استفاده از زردچوبه با پزشک‌تان صحبت کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل افزددن زردچوبه به آب و تهیه این ترکیب معجزه آسا این است که این ادویه از برخی بیماری‌ها نیز پیشگیری می‌کند. به عنوان مثال، محققان دریافته‌اند که زردچوبه به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کند. این تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه از تخریب سلول‌های عصبی در مغز پیشگیری می‌کند، نتیجه‌ای که در جلوگیری از علائم زوال عقل و از دست دادن حافظه موثر است.

مزایای افزودن لیمو به آب آشامیدنی

ظاهر زرد و آفتابی لیمو شبیه احساسی است که بدن شما هنگام افزودن آب لیموترش تازه به آب تجربه می‌کند. بدن با این ترکیب احساس هوشیاری، شادابی و نشاط بیشتری دارد.

لیمو و تمام مرکبات دارای ویتامین C برای سلامتی پوست فایده زیادی دارند. آبلیمو همچنین مقداری فیبر محلول، پتاسیم، فولات، کلسیم، تیامین، نیاسین، ویتامین B۶، فسفر، منیزیم، مس، ریبوفلاوین و انواع مواد شیمیایی به بدن می‌رساند که همگی برای سلامتی اهمیت دارند.

اسید سیتریک موجود در لیمو به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و به این ترتیب منجر به کاهش گاز، یبوست و نفخ می‌شود و همچنین به جذب مواد مغذی از غذای شما کمک می‌کند. محققانی که به بررسی سلامت قلب و لیمو پرداختند، ارتباط مهمی بین دریافت ویتامین C و محافظت در برابر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی یافتند. دریافت ویتامین C همچنین با تراکم مواد معدنی استخوان مرتبط است و در نتیجه می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند، محققان همچنین دریافتند که آبلیمو با بالا رفتن سن به بهبود عملکرد ذهن کمک می‌کند.

چطور ترکیب معجزه آسای لیمو، زردچوبه و آب را آماده کنیم؟

به اندازه یک قاشق چایخوری زردچوبه کافی است تا از مزایای این ادویه موثر بهره‌مند شوید. آب نصف یک لیمو را بگیرید و هر دو را با یک لیوان آب مخلوط کنید.

در نتیجه ترکیبی به رنگ زرد مایل به قهوه‌ای آماده می‌شود که می‌توانید آن را بنوشید. برخی از افراد عطر و طعم این ترکیب را دوست ندارند. در این صورت، مقداری عسل یا دارچین به ترکیب اضافه کنید تا طعم متفاوتی بگیرد. همچنین می‌توانید مقداری نعناع تازه را در این معجون معجزه آسا امتحان کنید تا طعم طراوت بخشی به آن بدهد. آب گرم به حل شدن بهتر زردچوبه کمک می‌کند، اما می‌توانید قبل از نوشیدن صبر کنید تا کمی خنک شود.