۰ نفر

۸ بهانه رایج افراد تنبل! + راه حل

۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷
کد خبر: 520149
۸ بهانه رایج افراد تنبل! + راه حل

برای درک این که چرا ما تنبل می‌شویم، مهم است که درک کنیم تنبلی در وهله اول چگونه پیشرفت می‌کند. طبق روانشناسی امروز، تنبلی محصول دنیای مدرن است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد تنبل برای انجام هر عمل واقعی در زندگی شان بهانه تراشی میکنند.افراد تنبل نیز اولین کسانی هستند که وقتی شرایط دشوار می‌شود تسلیم می‌شوند.

  • ممکن نیست...
  • من شیوه تفکر درست و حسابی ندارم...
  • نمی‌تونم وقتش رو داشته باشم....

اینها بخشی از رایج ترین بهانه های پشت یک ذهن تنبل هستند بیایید ببینیم چه چیزی باعث می‌شود فرد به سبک زندگی تنبل عادت کند.

چرا من اینقدر تنبل هستم؟

هر آدم سخت کوشی در این دنیا به سهم خودش روزهایی تنبل بوده و به طور ذاتی این یک خصیصه منفعل در ماست، همانطور که نیاکان ما تماما در تلاش برای حفظ انرژی بودند. خوابیدن آسان تر از تمرین کردن در باشگاه است. سفارش دادن در فست فود آسان تر از پختن غذای خودتان است. پذیرفتن شکست راحت تر از بالا رفتن از نردبان موفقیت است.

همه این انتخاب ها نشان می‌دهد که چگونه بشر سلامتی و اهداف حرفه ای خود را قربانی پذیرش راحتی جاده بی‌حرکتی می‌کند.

تکامل تنبلی در انسان

برای درک این که چرا ما تنبل می‌شویم، مهم است که درک کنیم تنبلی در وهله اول چگونه پیشرفت می‌کند. طبق روانشناسی امروز، تنبلی محصول دنیای مدرن است. در روزگار ماقبل تاریخ، تنبلی تفاوت میان زندگی و مرگ معنا میشد.

انسان های بومی مجبور بودند برای طعام روزانه خود به دنبال خوراک بگردند. آنها مجبور به جان سالم به در بردن از شرایط سخت آب و هوایی و جنگیدن با شکارچیان بودند.

به طور خلاصه نیروی آنها منبع ارزشمندی بود که تنها برای دلایل مفید مانند شکار کردن، خوراک جویی و پایندگی مورد استفاده قرار می گرفت. آیا شما فکر می کنید که یک شخص تنبل بتواند در چنین شرایط پر مخاطره ای جان سالم به در ببرد؟

دنیای مدرن جایی برای آسودگی است. خوراک از طریق روش های معاصر بدست میاید مانند سرویس پخش موادغذایی و سوپرمارکت‌ها. شرایط سخت به کمک جریانات الکترونیکی مانند تهویه مطبوع در تابستان‌ها و سیستم‌های گرمایشی در زمستان‌ها آسان تر شده اند.

با پیشرفت تکنولوژی، در هر دهه ما در معرض حالات بیشتری از آسودگی قرار می گیریم و دلیل پشت ریشه دواندن تنبلی- آسودگی تنبل شدن از زمان تولد برای مغز ما یک رفتار غریزی است. بدون هیچ خطر فوری برای زندگی ما و با رونق یافتن جهان صنعتی، به بدن ها و ذهن هایمان نهایت نعمت با مقدار اندک کوشش مورد نیاز داده شده است.

تحقیقی که توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شد نشان می‌دهد که به دلیل تغییرات سبک زندگی مدرن، انسان‌ها بیشتر و بیشتر انرژی خود را حفظ می‌کنند و باعث می‌شوند که نوزادان با ارتباط مستقیم با تنبلی از زمانی که به دنیا می‌آیند، به دنیا بیایند.

مطالعات نشان داد که کارهای آسان تر توسط شرکت کنندگان زودتر اجرا می شدند در حالی که کارهای طولانی تر به دلیل کمبود علاقه در مغز، با گام های آهسته انجام میگرفت.

برای نشان دادن تنبلی در زندگی روزمره مثال های زیر را می آوریم.شما تصمیم گرفته اید یک تجارت خانگی را شروع کنید و اساس کار را پیاده کرده اید  و مدت زمان را کامل کردید. به طور کل 5 هفته زمان میبرد تا کار تکمیل گردد.

یک جدول زمانی روزانه ایجاد کرده اید تا به آن پایبند بمانید و به جریان انداختن کار ها برای محقق کردن برنامه روزانه حرفه ایتان، مهم است.با این وجود،  درون ذهن یک شخص کاهل اینگونه کار می کند.

هفته اول: شما اوضاع را ملایم و آهسته انجام می دهید. به هر حال به اندازه کافی زمان برای به پایان رساندن کارتان مانده. شما روی کار های نه چندان مهم مانند تماشا کردن تلویزیون و  گشتن در اینترنت وقت صرف می کنید.

هفته دوم: کارها آهسته تر از هر وقت دیگری پیش می روند، اما شما را متاثر نمی کند.شما خودتان را متقاعد می کنید که کار شما به 5 هفته نیاز ندارد بلکه به 3 هفته کار کردن نیاز دارد. از این رو، کل هفته به بهترین شکل برای در بیرون بیهوده گشتن سپری می‌شود.

هفته سوم: این نیمه راه است و اوضاع شروع به آشفته شدن می کند. شما نیز شروع می کنید به احساس گناه کردن بابت هدر دادن دو هفته از زمان خود. اکنون زمان به پیش راندن کار هاست. اما اصلا از کجا باید شروع کرد؟ انگیزه ای که در ابتدای هفته اول داشتید دیگر وجود ندارد. هفته را درحال بازی کردن  با خودتان می گذرانید.

هفته چهارم: شروع به جستجوی ویدیو های انگیزشی و خواندن مقالات الهام بخش می کنید تا انرژی مثبتتان را به جریان بیندازید. تصمیم می گیرید که این هفته بهتر است صرف تلاش برای تامل کردن در رابطه با اشتباهات حرفه ای تان شود. شما امیدوارید تا پاسخی دریافت کنید و بدین ترتیب در آخر هفته شخص بهتری باشید.

هفته پنجم: این یک اتمام حجت است. یا الان یا هرگز. شروع به مرور کردن  دفتر روزانه ی  کاری خود می کنید و نتیجه می گیرید که کامل کردن پروژه تان غیرممکن است و شما نیاز دارید تا مهلت جدید 5 هفته ای تنظیم کنید.

متاسفانه محدوده زمانی 5 هفته ای تا سال ها به طول می انجامد و شخص کاهل هیچوقت هیچ کاری را به سرانجام نمیرساند.

آیا تنبلی یک بیماری است یا یک اختلال روانی؟

دکتر Emmanuel Stamatakis و دکتر Richard Weller گزارشی دقیق و کامل درباره "تنبلی یک بیماری واقعی" در "مجله ورزشی پزشکی بریتانیا" نوشتند.

آن‌ها به سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد کرده‌اند که "تنبلی" را به عنوان یک بیماری تهدید کننده حیات کامل در نظر گرفته و آن را به این صورت طبقه‌بندی کند.

استدلال آنها این است که به دلیل تنبلی، بسیاری از افراد با مشکل چاقی روبه رو می شوند و از این رو با بیماری های تهدید کننده زندگی مرتبط با قلب و بدن مواجه می شوند. همچنین تنبلی موجب بیماری دیگری  به عنوان "سندرم خستگی مزمن" میشود.

این بیماری موجب خستگی دائمی در فرد مبتلا می شود، تا جایی که آنها دیگر قادر به انجام فعالیت های معمولی مانند دوش گرفتن یا عوض کردن لباس نیستند.

متأسفانه امروزه مردم به تنبلی به عنوان یک اختلال روانی نگاه می کنند و نه یک بیماری جدی که برای ما تهدیدکننده زندگی است.

در حالی که تنبلی به خودی خود عواقب وخیم را برای فرد ایجاد نمی کند، بلکه عوارض جانبی آن مانند زمان از دست رفته، افسردگی، چاقی، خستگی بسیار شدیدتر است.

برای پاسخ به سوال- تنبلی نوعی اختلال روانی است که اگر در یک فرد، درمان نشده رها شود و رشد کند به بیماری تبدیل میشود.اگر همه افراد در کشوری از کمک کردن یا رفتن به کار خودداری کنند، کشور از کارکرد باز می افتد.

این امر باعث می شود که تأمین غذا و سایر خدمات اضطراری متوقف شود، تماما به این دلیل که همه تصمیم گرفتند همزمان تنبل شوند.

آیا می دانید "تنبلی" وقتی  که همه در آن سهیم  هستند چقدر خطرناک است؟

8 بهانه رایج که افراد تنبل برای دوری از کار کردن میگیرند و نحوه حل آنها

درست همانطور که شما نمی توانید هم کیک را داشته باشید و هم آن را بخورید، نمی توانید نتیجه و بهانه گیری را همزمان باهم داشته باشید.

این عدم توانایی برای خلق رویاهای خود درون واقعیت همان چیزیست که شخص تنبل را قادر می سازد تاموفقیت خود را بدست آورد.بهانه های زیر بخشی از آشناترین بهانه هایی هستند که توسط  کسانی که نمیخواهند کار را تمام کنند استفاده میشوند.

من اصلا وقت ندارم

این بهانه آنقدر زیاد استفاده شده که عملا کلیشه ای شده است.حتی پیش از اینکه سوال پرسیده شود این جمله بر روی لبان شخص تنبل است.به هر شخص 24 ساعت یکسان داده میشود و این برای هر شخص تنبلی هم صدق می‌کند.

اگر شما در طی وقت آزادتان برای تماشا کردن تلویزیون یا گشتن در شبکه های اجتماعی وقت دارید، پس شما بدون تردید وقت کافی برای ترتیب دادن به اهدافتان بدون هیچ بهانه ای دارید.

راه حل

مدیریت زمان نحوه حل مشکل پیدا نکردن زمان کافی در طول روز برای انجام وظایف است.استفاده از برنامه های مدیریت زمان مانند Trello به شما این امکان را می دهد که هر ساعت از روز خود را دقیقاً به همان شیوه ای که می خواهید تنظیم کنید.

چنین برنامه هایی یادآوری های مختلفی را برای منظم نگه داشتن و برنامه ریزی اهدافتان به شما یادآوری می کند.

مثالی از نحوه برنامه ریزی روز خود می تواند به شرح زیر باشد.

  • 6.30 صبح ­­­– بیدار شدن و مسواک زدن
  • 6.45 صبح – ورزش سبک
  • 7.15 صبح – آماده شدن و برنامه ریزی برای امروز
  • 7.30 صبح – خواندن اخبار روزانه و درست کردن قهوه
  • 7.45 صبح – شستن سر
  • 8.00 صبح – صبحانه
  • 8.15 صبح – شروع مراحل کاریتان
  • 12.00 عصر – پایان مرحله اول کار – زمان ناهار
  • 12.30 عصر – شروع مرحله دوم کار
  • 6.30 عصر – پایان مرحله دوم کار – عازم منزل
  • 7.15 عصر – استراحت
  • 8.00 عصر- کار کردن روی ساخت ویدیو های یوتیوب برای کانالتان
  • 8.30 عصر – شام
  • 9.00 عصر – تمام کردن کار های لحظه آخری و آماده شدن برای خواب
  • 10.00 عصر – زمان استراحت

یک برنامه زمان بندی ساده مانند بالا، باید به شما یک ایده درباره اینکه "چگونه زمان خود را در بازه زمانی مشخص مدیریت کنید" بدهد.با یک روتین به موقع، زمان شما در طول روز به خوبی حساب خواهد شد و زمان بسیار کمی برای کاری با اولویت کم‌تر خواهید داشت.

برای اینکار پولی ندارم

آیا شما فکر می کنید تنها راه موفق شدن پول است؟اگر این درست بود، آن وقت افراد مشهوری مثل اپرا وینفری، جی کی رولینگ، جیم کری و ماریرا کری باید هنوز فقیر می ماندند. اما نیستند.

و حتی اگر آنها در زندگی فقیرانه ای به دنیا آمده باشند، هدف زندگی خود را جلوگیری از تنبلی و ایجاد موفقیت از فرصت ها قرار دادند.فرصت ها فقط زمانی بدست می آیند که آنها را خلق کنید. و افراد تنبل به ندرت آنها را خلق می کنند.به همین دلیل افراد تنبل هرگز در زندگی خود توفیقی نمی بینند و معمولاً در تلاش برای رفاه مالی هستند.

راه حل

دنیای مدرن از امکانات بیشمار پر شده است. اگرچه  فناوری مصیبتی  برای یک سبک زندگی فعال است، اما همچنان می تواند برای تغییر وضعیت مالی شما به کار آیند.مردم با مراجعه به پرتال های شغلی و پیدا کردن جایگاه های پر نشده در زمینه های تخصص خود میتوانند به راحتی در خانه خود شغل پیدا کنند.

به هیچ وجه نمی‌توانم در زندگی موفق شوم

آیا عجیب است که یک آدم تنبل در زندگی جاه طلبی نداشته باشد؟اغلب استراحت کردن و تخیل در ذهن نسبت به یک موقعیت و رسیدن به نتیجه دلخواه راحت تر است اما برای عمل در زندگی واقعی، قدرت اراده لازم است.آن چیزی که باعث می شود افراد تنبل تنها با یک شکست تسلیم شوند چیست؟

فقدان کامل "استقامت". وقتی کسی نتواند استقامت کند و شرایط دشوار را پشت سر بگذارد، خود به خود تسلیم می شود و شکست را می پذیرد. یک آدم تنبل این کار را بدون هیچ تلاشی انجام میدهد. بهانه هایی مثل...

واقعاً چه فایده ای دارد؟

افراد ثروتمند از همه فرصت ها استفاده کرده اند، دیگر چیزی در دنیا برای ما باقی نمانده است.چرا خودم را اذیت کنم وقتی ممکن است موفق نشوم؟ ترجیح می‌دهم اصلاً امتحان نکنم.اگر این افکار از ذهن شما عبور می کنند، مهم است که درک کنیم افراد موفق به دلیل سخت کوشی و ذهنیت هوشمندانه خود ثروتمند هستند.این افراد تنبل هستند که فقیر میشوند، چراکه نمیخواهند کانون توجه خودشان را بدست اورند.

راه حل

مشکل اصلی حل این مسئله این است که دست از فکر کردن به عنوان یک مانع بردارید و حتی آن را به عنوان دریچه فرصت در نظر بگیرید. به عنوان مثال – در دوران کودکی وقتی که برای بار اول تلاش می کردید تا دوچرخه تان را برانید، در اولین تلاش ها نمی توانستید تعادلتان را بدست اورید و از دوچرخه می افتادید. این تمرین تا جایی که توانستید بدون چرخ های کمکی دوچرخه سواری کنید طول کشید.

قدرت اراده یک دوچرخه است، چند تلاش اول سخت ترین است، اما هنگامی که با آن هماهنگ شوید، بزرگترین احساس زندگی شما این است که از تنبلی خارج شوید و با یک ذهنیت مثبت یکی باشید.

ظرف ها را فردا می‌شورم

موکول کردن کارها به تاریخ بعد، ذهن تنبلی است که در تلاش برای یافتن راهی برای فراراز حل مشکلات روز است.خواه ظروف شسته نشده در ظرفشویی آشپزخانه شما باشد یا هم مشکلات اساسی که نیاز به یک راه حل فوری دارند، ما معمولاً راه خود را برای شانه خالی کردن از موانعی که می خواهیم به طور کامل از آنها دوری کنیم پیدا را می کنیم.

متاسفانه درست همانطور که ظرف ها کنار سینک روی هم تلنبار می شوند، مشکلات ما وقتی ما به رختخواب میرویم به طور معجزه آسا از بین نمیروند، بلکه ما انها را با خود به روز بعد میبریم.

راه حل

از خودتان یک سوال شخصی بپرسید – چه چیز شستن ظرف ها را خیلی سخت می‌کند؟خود عمل شستن است؟آیا به این دلیل است که شما تا زمانی که زنده هستید هرگز شستن ظرف ها را متوقف نخواهید کرد؟

اگر عمل جابجایی خود به آشپزخانه و ایستادن برای چند دقیقه در حین شستشوی ظروف حس دشواری می دهد، پس حل مشکلات خود یک چرخه پایان ناپذیر خواهد بود.

در اینجا یک راه حل سریع برای متقاعد کردن ذهن شما برای رسیدن به سینک ظرفشویی آشپزخانه و شستن ظروف بدون سر و صدا هر روز وجود دارد ، و هر شب شما را با یک سینک ظرفشویی تمیز و بدون لک ترک می کند.

  • هر وقت غذای خود را تمام کردید، خود را متقاعد کنید که بلافاصله ظرف را بشویید.
  • وقتی زمان را هدر می دهید تنها تنبلی تان بدتر می شود.
  • اجازه ندهید ذهن تان در مورد شرایط بیش از حد فکر کند، اینکار بهانه هایی ایجاد می کند تا شما را وادار به اجتناب از اقدام برای تکمیل آن کند.
  • به جای تفکر ، از قدرت "اکنون" استفاده کنید. هر بار که به خود می گویید ظرف ها را بشویید ، تمام مراحل فکر را با کلمه "اکنون" قطع کنید. به خود بگویید "اکنون" و خود را تحت فشار قرار دهید تا از روی اراده محض کار را به پایان برسانید.

این استراتژی هرگونه افکار را از ورود به ذهن شما دور می کند و درعوض عمل را جایگزین آن می کند. برای چمن زنی، تمیز کردن اتاقتان، جمع کردن لباس هایتان و البته شستن ظروف بگویید "حالا".

از آنجایی که امروز حال پخت و پز ندارم امشب خودم رو یک پیتزا مهمون می‌کنم

آیا خود را در خانه با مقدار زیادی مواد غذایی در دسترس می بینید ولی همچنان قصد دارید از بیرون غذا سفارش دهید؟ در پژوهشی که توسط روانشناسی ULCA انجام شد، شواهد نشان دادند که غذاهای ناسالم به تنبلی کلی بشر کمک می‌کند.

به دلیل فقدان مواد مغذی و رژیم غذایی سنگین در کربوهیدرات و شکر، افراد به مصرف غذاهای آماده برای افزایش موقت سطح دوپامین درونی خود معتاد می‌شوند.

مصرف یک برگر خوش‌مزه احساس خوبی دارد اما وقتی دوپامین شروع به از بین رفتن می‌کند، احساس گناه و پشیمانی می‌کنیم.جای تعجبی نیست که چاقی با تنبلی در ارتباط است.ما انسان‌ها به ندرت با تغییر به شیوه ای مثبت سازگار می‌شویم و ترجیح می‌دهیم که خود را در سبک زندگی مشابه، چه سالم باشد و چه تنبل، غرق کنیم.

راه حل

نظرتان چیست که خودتان را به آشپزخانه ببرید و برای خودتان یک غذای سالم درست کنید؟

پاسخ کمی قدرت اراده و تغییر کامل رژیم غذایی است. به جای خوردن غذاهای غنی از شکر، غذاهای سالم‌تر و سبک‌تر را انتخاب کنید. پرخوری باعث می‌شود که معده شما سیر شود و موجب می‌شود که شما احساس خواب‌آلودگی بکنید و در نتیجه تمام روز تنبل باشید.

ما چیزی هستیم که می‌خوریم در نتیجه وقتی عادات غذایی خود را به جایگزین‌های سالم‌تر تغییر می‌دهیم، به طور خودکار تنبلی را با انرژی جایگزین می‌کنیم.

  • رژیم غذایی غنی از فیبر، معده را از هضم بیش از حد سریع حفظ می‌کند و موادغذایی را در فواصل زمانی آزاد می‌کند.
  • مکمل های ویتامینی بدون نسخه در دسترسند و هنگامی که طبق توصیه روزانه FDA مصرف کافی ندارید، مفید هستند.
  • برای شروع پمپ آدرنالین، در هنگام طلوع آفتاب زود از خواب بیدار شوید و از پیاده روی لذت ببرید

من هیچ هدفی در زندگی ندارم، فهمیدن اینکه برای چه ساخته شده‌ام بسیار پیچیده است

بی هدفی با بی حوصله شدن ناشی از زندگی تکراری همیشگی گره خورده است. افراد تنبل هیچ هدفی ندارند که هر روز با اشتیاق منتظر آن باشند. مهم نیست چه زمانی بیدار می‌شوند یا چه زمانی به رختخواب می‌روند. یا اینکه آن‌ها بر روی مبل غذا بخورند یا یک لباس را برای یک هفته بپوشند.

افراد تنبل بدون هیچ سمت و سوی مشخصی، بیشتر وقت خود را صرف خیال‌بافی و خواب دیدن می‌کنند.توانایی تصمیم گیری آنها وجود ندارد و هیچ نشانه اخطار دهنده ای از زندگی برای هوشیاری آنها وجود ندارد.

راه حل

اولین قدم در نوشتن اهداف می‌تواند سخت‌ترین قدم باشد. هر وقت که نشسته‌اید تا بنویسید، ذهن شما مانع از این می‌شود که به جلو ادامه دهید.این همان وقتی است که باید برای خودتان مقاومت کنید و به خودتان قول دهید که 3 چیز که همیشه میخواستید در زندگی انجام دهید – سفر کردن، شغل، سرگرمی، زندگی سالم، ورزشها، تغییرات سبک زندگی و غیره – را بنویسید.

این می‌تواند هر چیزی باشد که شما همیشه می‌خواستید به عنوان یک کودک و یا یک بزرگ‌سال انجام دهید. مهم نیست کی.

هنگامی که شور و اشتیاق خود را به دست آوردید، همه شما آماده اید که به سمت آن حرکت کنید. کار کردن بر روی شور و شوق مثل دیدن شن و ماسه‌هایی است که در پایین ساعت شنی پر می‌شوند.

یک دقیقه کامل طول می‌کشد، اما قطعا پر می‌شود. تلاش‌های شما باید به همان روش با ثبات متمرکز شوند.برای مثال: علاقه شما عکاسی است.لیستی از نقاط عطف ساده مانند آنچه در دفترچه خاطرات تان آمده‌است تهیه کنید.

  • روز 1 – با دوربین گوشی هوشمندم 4 عکس از فضای داخلی خانه ام بگیرم
  • روز 2 - 5 عکس از 5 گونه مختلف درخت موجود در اطرافم بگیرم
  • روز 3 - 10 عکس از 10 گونه مختلف حیوانات بگیرم
  • روز 4 - از 2 نفر از دوستان یا اعضای خانواده ام 2 عکس با کیفیت بگیرم
  • روز 5 - کلاس عکاسی آنلاین شرکت کنم

وقتی اهداف نه چندان سختی مثل این را خلق میکنید، وارد دنیایی از خلاقیت می شوید و دیگر یادتان میرود که شما قبلاً همان آدم تنبلی بودید که عاشق کاناپه اش بود.

من نمی‌توانم کتاب‌هایی را بخوانم که بسیار کسل‌کننده هستند و تمرکز بر روی آن‌ها دشوار است

افراد تنبل به ندرت وقت خود را صرف خواندن می‌کنند چون اگر این کار را بکنند، دیگر تنبل نخواهند بود. جهانی از دانش وجود دارد که باید در کتاب‌ها یافت شود.چه تخیلی و چه غیر تخیلی، خواندن کتاب همیشه یک عادت خوب است.

یکی از دلایل اصلی توقف افراد تنبل قبل از ورق زدن صفحه اول، این است که خواندن نیازمند تمرکز است. وقتی که تمام روز احساس خستگی می‌کنید، توجه کردن کار بسیار سخت است.

راه حل

حتی همان اشاره به کلمه "کتاب" باعث می‌شود بسیاری از خوانندگان ندانسته خمیازه بکشند. این به این دلیل است که مغز ما طوری برنامه‌ریزی شده‌است که وقتی فعالیت فیزیکی یا تمرکز وجود دارد، احساس خستگی کند.

به همین دلیل است که راه‌هایی برای وارد شدن به مغز تنبل بدون اینکه خیلی واضح باشد وجود دارد.

  • کتاب های صوتی گزینه عالی ای هستند، بدون نیاز به تمرکز چشمان، چشم های خود را ببندید و به خواننده گوش دهید. یک برنامه کتاب صوتی خوب  Audibleاست.
  • اگرچه کتاب ها با چاپ سیاه و سفید پر شده اند و میتوانند برای کسی که شروع به خواندن می کند خسته کننده به نظر برسند، برای شروع همیشه مجلات با تصاویر وجود دارند.
  • روزنامه ها منبع عالی اطلاعات از سراسر جهان هستند. شروع به خواندن روزانه سرفصل ها کنید تا عادت کنید.

اطلاعات به شکل‌های مختلف و بدون نیاز به خواندن کتاب به روش سنتی در دسترس هستند.هر کس متفاوت است و شاید نحوه کسب دانش شما از شخص بعدی متفاوت باشد. از این رو، آنچه متناسب با سبک زندگی شماست را امتحان کنید.

من به راحتی نمی‌توانم خودم را وادار به ورزش کنم، این خیلی خسته کننده است. اگر کمرم را بشکنم چه؟

اگر افراد تنبل ورزش کنند، بر آن برچسب نخواهند خورد.فعالیت فیزیکی به عنوان یک پاد تنبلی عمل می‌کند و نیاز به تلاش بر روی بخش های وجودی فرد برای انجام دارد.

زمانی که بیشتر وقت خود را بر روی مبل سپری کردید، قدم زدن در آشپزخانه می‌تواند به نظر یک تلاش بیاید، چه برسد به این که در را باز کنید.بشر برای به کار گرفتن انرژی ساخته شده‌ است، این توسط اجداد ما که شکارچیانی ماهر بوده‌اند، ثابت شده است.

راه حل

بله! ورزش کردن سخت است و هفته اول به طور جان فرسایی سخت است.اما بعد از هفته اول، سختی اش شروع به کم شدن می‌کند.رفتنن به فضای باز بیرون ضربان قلب شما را در اوج نگه می‌دارد، وقتی شما فعالیت فیزیکی انجام می‌دهید، شما بلافاصله شروع به عرق کردن می‌کنید، و سطح دوپامین به طور طبیعی در جریان خون شما آزاد می‌شود.

برای اینکه به خود تکان اساسی بدهیم، اینجا چند راه برای خارج شدن از رختخواب وجود دارد.

  • زنگ هشدار وسیله ای بسیار آزار دهنده برای فرد تنبل است، به احتمال زیاد قبلاً یک دستگاه را خراب کرده اید. جلوی پرخاشگری را بگیرید و هر از چند گاهی برای دویدن وقت تعیین کنید. دکمه تعویق را نادیده بگیرید و به سمت دوش گرفتن بروید.
  •  هیچ کس نگفت که شما باید عرق بریزید. با 15 دقیقه پیاده روی روزانه سبک، خون شما به گوشه گوشه بدن منتقل می شود.  وقتی که این اطراف پرسه می‌زنید ماهیچه هایتان نمی گیرد.
  •  هیدراتاسیون هنگام بیرون رفتن ایده خوبی است. دوباره پر کردن سطح آب توصیه می شود و شما را فعال و متمرکز نگه می دارد.
  • نگاه کنید، با تماشای چند رژیم تمرینی در خانه با تلویزیون مورد علاقه خود ورزش کنید و دستورالعمل های ارائه شده توسط مربیان را دنبال کنید و آنها را هماهنگ انجام دهید.

پایان

تنها تفاوت اصلی بین یک فرد موفق و یک فرد تنبل این است – خود باوری، افراد تنبل معمولاً فرصت های تفریح ​​در یک حلقه اجتماعی را رد می کنند تا در خانه در رختخواب دراز بکشند.افراد موفق موجودات با روحیه ای هستند که وقت خود را صرف می کنند تا فرصت ها را دریابند و از هر روز به عنوان آغاز، چیز جدیدی استقبال می کنند.

به هنگام شک و تردید، خودباوری تمام چیزی است که برای بلند شدن و تحرک نیاز دارید.