۰ نفر

معاون درمان ستاد فرماندهی کرونا در تهران؛

کلینیک‌های سرپایی بیماران کرونایی در تهران راه‌اندازی می‌شود

۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 519038
کلینیک‌های سرپایی بیماران کرونایی در تهران راه‌اندازی می‌شود

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: دستورالعمل راه‌اندازی کلینیک‌های سرپایی بیماران کرونایی روز گذشته به بیمارستان‌های استان تهران ابلاغ شد تا نسبت به این کار اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نادر توکلی با بیان اینکه بخشی از بیماران کرونایی بستری، وضعیت بهتری را دارند، افزود: برنامه ریزی های لازم انجام گرفته تا این افراد با نظر پزشکان متخصص ترخیص و روزانه به کلینیک های سرپایی مراجعه و داروهای مورد نیاز را که اغلب تزریقی است، دریافت کنند.

وی ادامه داد: این افراد تحت معاینه و مراقبت متخصصان عفونی هستند. بیماران کرونایی بین پنج تا هفت روز به داروی عمدتا تزریقی نیاز دارند. با این کار آنان علاوه بر معاینه و مراقبت، داروهای مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

توکلی کاهش تعداد بیماران در مراکز درمانی و ارایه خدمت بهتر به بیماران را از جمله اهداف این کار اعلام کرد و گفت: مبتلایانی که توانایی و امکان ماندن در منازل را دارند، در قالب این طرح قرار می گیرند.

روند بیماری کرونا در تهران همچنان افزایشی است

وی در پاسخ به این سوال که روند بیماری در تهران چگونه است؟ گفت: متاسفانه روند بیماری کرونا در تهران افزایشی و ادامه دار است.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران افزود: آمار بیماران کرونایی در استان تهران از چند روز پیش صعودی شده و به نظر می رسد این روند همچنان افزایشی خواهد بود.

توکلی بیان داشت: در حال حاضر موثرترین راه مقابله به بیماری کرونا، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات است.

رشد ۱۵ درصدی مراجعان به بیمارستان ها

وی افرود: مراجعان روز گذشته (پنجشنبه) به بیمارستان های تهران ۷ هزار و ۶۰۰ نفر بودند که نسبت به روز ماقبل ۱۵ درصد رشد داشته است.

معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: بستری در استان تهران در روز گذشته یک هزار و ۱۰۸ بیمار بود که مانند روز ماقبل بوده است.

توکلی، تعداد کل بستری ها در بیمارستان های استان تهران را ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار اعلام کرد و گفت: تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان تهران ۵۸ نفر بود که این تعداد هم به دلیل شدت آلودگی، در حال افزایش است.

وی تعداد ترخیص ها از بیمارستان استان تهران را ۶۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بستری ها از ترخیصی ها در مراکز درمانی بیشتر است.

توکلی یادآور شد: محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز از جمله تهران از روز شنبه ( ۲۱ فروردین ماه) آغاز می شود.  

به گفته توکلی، تعطیلی بازار، دورکاری کارمندان و بسته شدن مکان های فرهنگی و ورزشی از جمله محدودیت های کرونایی است که از روز شنبه اجرا می شود.