۰ نفر

پس از مدت‌ها؛

فوتی‌های کرونایی در مازندران دو رقمی شد

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 517187
فوتی‌های کرونایی در مازندران دو رقمی شد

فوتی‌های کرونایی در مازندران بعد از مدت‌ها بار دیگر دو رقمی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱۶۳ بیمار تازه مبتلا به کرونا شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و بستری شدند، گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

 موسوی افزود: ۷۳۰ بیمار مبتلا به کرونا ویروس هم اکنون در مراکز درمانی مازندران بستری هستند که ۱۵۰ بیمار مبتلا در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابراز تاسف از اینکه پس از مدت‌ها تعداد جان باختگان کرونایی در مازندران دو رقمی شد، ادامه داد: ۱۰ تن شبانه روز گذشته بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی مازندران جان باختند.

موسوی گفت: با توجه به تجمعات نوروزی در بازار‌ها و دید و بازدید‌های نوروزی تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران در درون خانواده و در جمع‌های خانوادگی به کرونا مبتلا شده اند، افزود: با توجه به رفتار‌های اجتماعی چند روز اخیر پیش‌بینی می‌شود بیماری کرونا از انتقال‌های درون خانودگی به محیط‌های کاری و صنفی منتقل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: افراد با هر نوع علامت مشکوک به کرونا از حضور در ادارات و محل کار خود خودداری و به پزشک مراجعه کنند.

 موسوی با بیان اینکه بیماری کرونا امکان ندارد بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کنترل شود، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان قائمشهر در مازندران در وضعیت قرمز قرار دارد و آمل، ساری، رامسر و گلوگاه نارنجی شدند.