۰ نفر

مطالعات نشان می‌دهد؛

شناسایی سه داروی ضدویروسی موثر در مقابله با کووید ۱۹

۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبر: 515844
شناسایی سه داروی ضدویروسی موثر در مقابله با کووید ۱۹

مطالعات نشان داده است سه داروی ضدویروس و ضد مالاریا متداول، در محیط آزمایشگاه در جلوگیری از تکثیر کروناویروس موثر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تیمی از محققان بین المللی به سرپرستی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، سه داروی ضدویروسی که در برابر ابولا و ویروس ماربورگ مؤثر بوده اند را بررسی کردند: تیلورون، کیناکرین و پیروناریدین.

«آنا پول»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما به دنبال ترکیباتی بودیم که بتواند مانع ورود ویروس به سلول شود. ما ترکیب این سه دارو را انتخاب کردیم زیرا می‌دانیم سایر داروهای ضدویروس که با موفقیت علیه ابولا عمل می‌کنند نیز مهارکننده‌های مؤثری علیه کروناویروس هستند.»

این ترکیبات در محیط آزمایشگاه علیه کروناویروس و همچنین در برابر ویروس سرماخوردگی (HCoV ۲۲۹E) و ویروس هپاتیت (MHV) آزمایش شدند. محققان از رده‌های سلولی متنوعی استفاده کردند که اهداف بالقوه ای را برای عفونت کووید ۱۹ در بدن انسان نشان می‌دهد. آنها سلول‌ها را به ویروس‌های مختلف آلوده کردند و سپس بررسی کردند که این ترکیبات چقدر مانع از تکثیر ویروس در سلول می‌شوند.

محققان متوجه شدند هر سه ترکیب مشابه داروی رمیدسویر است که در حال حاضر برای درمان کووید ۱۹ استفاده می‌شود.

پول در ادامه می‌افزاید: «یکی از یافته‌های جالب اینجاست که این ترکیبات فقط از اتصال بالقوه ویروس به سلول جلوگیری نمی‌کنند، بلکه ممکن است فعالیت ویروسی را نیز مهار کنند زیرا این ترکیبات بر روی لیزوزوم ها عمل می‌کنند. لیزوزوم ها که برای عملکرد طبیعی سلول مهم هستند، توسط ویروس برای ورود و خروج از سلول ربوده می‌شوند. بنابراین اگر این مکانیسم بهم بخورد نمی‌تواند سلول‌های دیگر را آلوده کند.»