۰ نفر

گزارش جدید محققان انگلیسی در مورد پاندمی کووید۱۹؛

کارکنان سلامت بیشتر دچارافسردگی هستند

۲۶ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۵۴
کد خبر: 513996
کارکنان سلامت بیشتر دچارافسردگی هستند

بررسی سیستماتیک ۶۵ مطالعه از سراسر جهان شامل ۹۷۳۳۳ از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی نشان داد که از هر ۵ نفر یک نفر در طول دوره کووید ۱۹، افسردگی و اضطراب را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بیماری همه گیر کووید ۱۹ چالش‌های مهمی را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به وجود آورده است، بسیاری از آنها از ایمنی خود می‌ترسند در حالی که با فشار کاری زیاد و حمایت روانی محدود روبرو هستند.

تجزیه و تحلیل داده‌های بدست آمده از مطالعات متعدد قبلی نشان داد که میزان بالای افسردگی و اضطراب در میان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در طی پاندمی وجود دارد.

محققان دانشکده پزشکی لندن با تجمیع و تجزیه و تحلیل آماری داده‌های بدست آمده از ۶۵ مطالعه در ۲۱ کشور، تخمین زده اند که ۲۱.۷ درصد از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی حاضر در این مطالعات، افسردگی و ۲۲.۱ درصد اضطراب را در طول پاندمی کووید ۱۹ تجربه کرده اند. یافته‌ها نشان می‌دهد در خاورمیانه بیشترین میزان افسردگی (۶/۳۴ درصد) و اضطراب (۹/۲۸ درصد) گزارش شده است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که بیماری کووید ۱۹ به طور قابل توجهی بر سلامت روان کارکنان مراقبت‌های بهداشتی تأثیر گذاشته است. سازمان بهداشت جهانی هم تخمین می‌زند که ۴.۴ درصد از کل جمعیت جهان افسردگی را تجربه می‌کنند و ۳.۶ درصد نیز دچار اختلالات اضطرابی هستند.