۰ نفر

تشخیص کرونای انگلیسی چگونه است؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۰۷
کد خبر: 509543
تشخیص کرونای انگلیسی چگونه است؟

یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هستند و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی ویروس را دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی امجدی درباره ویروس جهش یافته کرونا اظهار کرد: تاکنون چندین جهش در ژن های مختلف ویروس کرونا ایجاد شده، ولی جهش در ژن s  یا همان spike اخیرا باعث نگرانی شده است.

وی افزود: اسپایک همان پروتئین اتصال دهنده ویروس به گیرنده غشاء سلول است و متعاقب این جهش در نوع انگلیسی، میزان سرایت ویروس ٥٠ تا ٧٠ درصد بیشتر شده است.

امجدی درباره راه های انتقال ویروس بیان کرد: راه های شایع انتقال ویروس مثل قبل است و از طریق مخاط بینی، دهان و چشم منتقل می شود.

وی بیان کرد: ویروس از طریق تماس با وسایل و سطوح نیز منتقل میشود ولی احتمال انتقال از طریق سطوح از میزانی که قبلا تصور می شد کمتر است.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: ابتلاء قبلی به کووید ١٩ متاسفانه ایمنی دائم نمی دهد و بعد از گذشت چند ماه ممکن است فرد مجددا به بیماری مبتلا شود و  در برخی موارد بعد از گذشت حتی شش هفته ابتلاء مجدد دیده شده است.

وی درباره تشخیص کرونای انگلیسی گفت: درمورد این نوع کرونا اگر تست های مولکولی بر پایه ژن s باشد، ممکن است به اشتباه منفی کاذب گزارش شود اما اکثر کیت ها بر اساس دو ژن هست و قابلیت تشخیص نوع انگلیسی را دارند.

امجدی تصریح کرد: راه های پیشگیری از کرونا و ویروس جهش یافته انگلیسی همان روش هایی است که از ابتدای شیوع اپیدمی کووید 19 عنوان شده و شامل استفاده حداقل یک ماسک ترجیحا همراه با شیلد، شست و شوی مکرر دست ها و حفظ حداقل فاصله دو متری از افراد است.