۰ نفر

خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی بهتر است

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۲۵
کد خبر: 509207
خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی بهتر است

طبق مقاله‌ای که توسط کریستوفر وینتر، مدیر بخش عصب شناسی و داروی خواب در Charlottesville نوشته و در هافینگتون پست منتشر شده است، دمای اتاق خواب ما می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت خواب راحت داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگرچه بسیاری از ما ممکن است در مورد دمای اتاق خواب شبانه فکر  نکنیم، اما وینتر می‌گوید اتاق‌های ما باید ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد  باشد تا بهترین خواب را داشته باشید. اگر دما از ۲۳ درجه  بالاتر باشد، می‌تواند باعث بی خوابی یا بدخوابی افراد در تمام شب شود.

چرا شماره روی ترموستات مهم است؟ دمای بدن ما به طور طبیعی طی یک دوره ۲۴ ساعته به اوج و کاهش می‌رسد،  بیشترین دمای بدن در اواخر بعد از ظهر و کمترین آن در حدود ساعت ۵ صبح است و  یک اتاق سردتر می‌تواند ما را ترغیب کند که سریعتر بخوابیم.

دلایل زیادی برای خنک نگه داشتن هوای اتاق خواب وجود دارد. برای مثال در هوای خنک شما خواب آرام تری خواهید داشت. تحقیقات انجام شده در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان داد که اشکال خاصی از بی خوابی با مشکل درجه حرارت بدن رخ می‌دهد. اگر در خواب شبانه مشکل دارید، یک اتاق سردتر می‌تواند به بدن شما کمک کند تا به اندازه کافی بخوابید و به خواب عمیق ترمیمی برسد.

این باعث می‌شود صبح فردا شما جوان به نظر برسید. خوابیدن در یک اتاق گرمتر از دمای مناسب، بدن شما را از ترشح ملاتونین، یکی از بهترین هورمون‌های ضد پیری بدن منع می‌کند. هنگامی که در تاریکی مطلق بخوابیم و دمای بدن کاهش یابد، بدن ما ملاتونین را آزاد می‌کند که باعث خنک شدن جزئی بدن می‌شود. این می‌تواند به شما در کاهش وزن نیز کمک کند.

با کاهش دما و آزاد شدن هورمون رشد، هورمون استرس کورتیزول نیز کاهش می‌یابد. اگر قادر به خواب کافی نباشید، با مقادیر زیادی کورتیزول از خواب بیدار می‌شوید، به این معنی که احتمالاً بیشتر به دنبال یک جعبه کلوچه هستید و اضطراب بیشتری دارید.

یک مطالعه دیگر  نشان داد که خوابیدن در یک اتاق با درجه مناسب دما می‌تواند به جلوگیری از برخی بیماری‌های متابولیک مانند دیابت کمک کند. شرکت کنندگان در مطالعه نه تنها کالری بیشتری را در هنگام بیداری سوزاندند، بلکه میزان چربی قهوه‌ای یا چربی خوب را نیز تقریباً دو برابر کردند که به بدن اجازه می‌دهد کالری کمتری ذخیره کند. با گذشت زمان، این روند می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک را کاهش دهد.