بسیاری از کشورهای سراسر جهان برنامه واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را آغاز کرده‌اند. اما برخی مناطق که عمدتا کشورهای آفریقایی هستند، از این جریان عقب مانده‌اند.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ با وجود اینکه دولت آمریکا وعده ۴میلیارد دلاری برای حمایت از واکسن کواکس و توزیع عادلانه واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان داده، لیست طولانی‌ای از دولت‌ها هنوز نتوانسته‌اند دوز مورد نیاز برای واکسیناسیون شهرواندان خود را تامین کنند. نیوزیلند، یکی از موفق‌ترین کشورها در مهار کووید-۱۹، روز شنبه، و استرالیا روز یکشنبه واکسیناسیون خود را آغاز کردند.

گفتنی است که ژاپن واکسیناسیون کارکنان بهداشت خود را آغاز کرده اما کمبود دوز واکسن فایزر بایونتک به این معنی است که شرایط ارائه واکسن به افراد مسن در ماه آوریل فراهم می‌شود. مغولستان نیز تلاش خود را با واکسن کوویشیلد، آکسفورد/آسترازنکا که توسط موسسه سرم هند تولید می‌شود، آغاز می‌کند.

همانطور که در نقشه ارائه شده مشاهده می‌شود، بسیاری از کشورهای آفریقایی برای تامین واکسن دچار چالش هستند. تا کنون تنها کشورهای آفریقایی که واکسیناسیون خود را آغاز کرده‌اند، کشورهای مراکش، مصر، الجزایر، آفریقای جنوبی، سیشل، رواندا، موریس و زیمباوه هستند.

در نقشه ارائه شده، کشورهایی که تا کنون واکسیناسیون کووید-۱۹ را آغاز نکرده‌اند مشاهده می‌کنید؛

واکسیناسیون