۰ نفر

درصد کشندگی کرونای انگلیسی مشخص شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
کد خبر: 505283
درصد کشندگی کرونای انگلیسی مشخص شد

محققان انگلیسی آخرین تحقیقات خود درباره کشندگی ویروس کرونای انگلیسی را منتشر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بروز گونه B.۱.۱.۷ کووید- ۱۹ که برای نخستین بار، اواسط سپتامبر ۲۰۲۱ در جنوب انگلستان مشاهده شد و تا کنون به بیش از سی کشور گسترش یافته، بر نگرانی‌ها از افزایش مرگ‌های ناشی از این بیماری دامن زده است.

به گزارش مجله «نیچر»، «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس اخیرا اعلام کرد که داده‌های اولیه چندین گروه تحقیقاتی حاکی از آن است که گونه B.۱.۱.۷ کووید -۱۹ سریعتر از انواع قبلی انتشار می‌یابد و همچنین با میزان بالاتر «خطر مرگ» همراه است.

با این وجود، اما سوالات بسیاری مطرح است. مطالعات دانشمندان مقدماتی است و به طور قطعی نشان نمی‌دهد که «نوع B.۱.۱.۷ کووید – ۱۹ کشنده‌تر است؟ یا به دلیل انتشار سریعتر، خطر بیشتری افراد آسیب پذیرتر را تهدید می‌کند».

محققان دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM)، سوم فوریه ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیلی از این داده‌ها را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد خطر مرگ در افراد آلوده به گونه جدید کووید -۱۹ (B.۱.۱.۷) حدود ۳۵ درصد بیشتر است.

نیکولاس دیویس، متخصص اپیدمیولوژی از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM) و همکارانش، داده‌های بیش از ۸۵۰ هزار نفر از افرادی که دارای تست مثبت کووید -۱۹ بودند را بررسی کردند. داده‌ها نشان داد «B.۱.۱.۷»، کشنده‌تر از انواع قبلی ویروس برای تمام گروه‌های سنی، جنسیت و قومیت هاست.

«موگ سیویک» محقق بهداشت عمومی دانشگاه «سنت اندروز» آخرین یافته‌ها را نگران کننده می‌داند، اما تاکید می‌کند که به دلیل شمار کم مرگ‌های افراد جوان در این مطالعه، نمی‌توان به طور قطع نتیجه گرفت که گونه جدید در مورد همه گروه‌های سنی، کشنده‌تر رفتار می‌کند و به نظر می‌رسد «B.۱.۱.۷» واقعاً روی گروه‌های سنی مسن تأثیرگذار است.

یک تیم تحقیقاتی در کالج امپریال لندن نیز درباره نتایج بررسی خود اعلام کرده است که میانگین مرگ و میر‌های تایید شده بر اثر کووید -۹، در افراد آلوده به گونه B.۱.۱.۷ حدود ۳۶ درصد بیشتر است.

با این حال محققان یادآور می‌شوند که داشتن بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و چاقی که افراد را در معرض خطر بالاتر مرگ بر اثر کووید -۱۹ قرار می‌دهد نیز باید به دقت در این مطالعات بررسی شود.

این مطالعه فقط بخش کوچکی (حدود ۷ درصد) از مرگ‌های ناشی از COVID-۱۹ در انگلستان را پوشش داده است و اگر مرگ افراد مبتلایی را که در بیمارستان آزمایش شده اند، شامل شود، ممکن است نتایج اولیه به طور کلی متفاوت شود.