۰ نفر

خواص هلو برای سلامتی

۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱:۴۴
کد خبر: 504009
خواص هلو برای سلامتی

هلو میوه‌ای بومی شمال غرب چین و حاوی فوائدی برای سلامتی است و از این رو گنجاندن مقدار بیشتری از آن در رژیم غذایی توصیه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این میوه حاوی مقادیری از ویتامین C است که می تواند خطر ابتلا به برخی انواع سرطانها را کاهش دهد. 

مصرف یک فنجان هلوی خرد شده می تواند ۱۱.۱ میلی گرم از ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین به تامین میزان توصیه شده از پتاسیم، فیبر و آهن بدن در روز کمک می کند.

هلو با وجود اینکه مقادیر نسبتا کمی از مواد مغذی را داراست می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل که شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات است برای سلامتی افراد مفید باشد.

همانطور که گفته شد این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین C در کاهش خطر ابتلا به سرطان موثر است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که به پیشگیری از تشکیل رادیکالهای آزاد که با بروز بیماری سرطان و پیشرفت آن مرتبط است، کمک می کند.

از دیگر خواص هلو تاثیر آن در حفظ سلامت پوست است. تحقیقات نشان می دهد مصرف مرتب ویتامین C، حفظ ظاهر و سلامت پوست را تقویت می کند. این آنتی اکسیدان قوی نقش کلیدی در تشکیل کلاژن دارد. کلاژنها همچون سیستم حمایتی برای پوست عمل کرده و روند تسکین زخم را سرعت می دهند.

یک فنجان حاوی هلو خرد شده می تواند ۲.۵۲ گرم از فیبر مورد نیاز بدن را تامین کند. متخصصان آمریکایی مصرف روزانه ۲۲.۴ تا ۲۸ گرم از فیبر خوراکی را برای زنان و ۳۰.۸ تا ۳۳.۶ گرم را برای مردان توصیه می کنند که مصرف این میزان از هلو در روز میتواند حدود ۷.۵ درصد از نیاز فرد به فیبر خوراکی را تامین کند.

از دیگر ترکیبهای موجود در هلو پتاسیم است که به بهبود عملکرد سلولها کمک می کند. همچنین می تواند در کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی و سنگ کلیه موثر باشد. هلو در اولویت بالای منبع غنی پتاسیم قرار نمی گیرد هرچند می تواند به کنترل خطر بیماری مزمن به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم کمک کند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، آهن از دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن و موجود در هلو است. آهن ترکیب اصلی هموگلوبین به حساب می آید که به جابجایی اکسیژن در بدن کمک می کند. عدم وجود هموگلوبین کافی می تواند موجب بروز کم خونی شدید شود. یک فنجان از این میوه ۰.۴۲ میلی گرم از آهن مورد نیاز بدن در روز را تامین می کند.