۰ نفر

بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل

۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱:۵۲
کد خبر: 503340
بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل

آیا از رعایت رژیم غذایی برای رسیدن به وزن ایده آل خود خسته شده‌اید؟ پژوهشگران کلینیک مایو در بررسی‌های خود دریافته‌اند که برای رسیدن به وزن ایده‌آل، بهترین روش، افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، حتی با وجود تمام محدودیت‌های رژیم غذایی، تغییر عادت‌ها و سم زدایی‌ها، اغلب این مداخلات برای رساندن شما به وزنی که می‌خواهید کافی نیست. اگر چنین باشد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که با یک طرز فکر جدید به هدف کاهش وزن خود نزدیک شوید.

 مگان تئوفیلس، از پژوهشگران کلینیک مایو معتقد است، افزودن میوه‌ها و گیاهان به رژیم غذایی تاثیر بسزایی بر کاهش وزن یا رسیدن به وزن ایده آل دارد. وی می‌گوید: «اکثر متخصصان پزشکی توافق دارند که سالم‌ترین راه برای حفظ وزن سالم، احساس خوب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن، داشتن رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و پروتئین‌های گیاهی است، با این وجود بسیاری از افراد با زیاده روی در مصرف میوه‌ها و سبزیجات تنها یک مدت کوتاه این رژیم را رعایت می‌کنند و دوباره به عادت‌های اشتباه خود باز می‌گردند، این در حالی است که لازم است برای کاهش وزن پایدار، همیشه بخشی از بشقاب غذای شما را میوه‌ها و سبزیجات تشکیل دهند.»

شواهد زیادی وجود دارد که از مزایای رژیم‌های گیاهی در تنظیم وزن پشتیبانی می‌کند. در یک بررسی مشخص شد که رژیم گیاهی می‌تواند دیابت، سندرم متابولیک و چاقی را تحت کنترل بگیرد، تئوفیلس می‌گوید اگر بتوانید میوه‌ها را به عنوان تنقلات جایگزین چیپس و پفک و انواع اسنک‌ها کنید نیز، گامی بزرگ به سمت پیشرفت در رژیم خود خواهید برداشت. منجمد کردن میوه و سبزیجات با هدف استفاده از این نوع خوراکی‌ها به عنوان جایگزین بستنی نیز می‌تواند یک گزینه عالی باشد.