۰ نفر

آیا خوردن ماهی از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند؟

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۳:۱۶
کد خبر: 501834
آیا خوردن ماهی از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند؟

بخش عمده‌ای از تحقیقات پیشگیری از کرونا به علت اطمینان از این موضوع است که سیستم ایمنی بدن شما در بهترین حالت ممکن برای مقابله با عفونت است، به این ترتیب، شاید یکی از برترین روش‌ها برای پیشگیری از کرونا مصرف غذا‌های سالم است. یکی از بررین غذا‌ها را می‌توان غذا‌های غنی از ویتامین دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مهار التهاب‌های بدن بخشی اساسی از این استراتژی است و یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که ممکن است با خوردن ماهی‌های سالم بتوانید سلامت خود را ارتقا دهید.

گزینه‌هایی مانند ماهی قزل آلا، ساردین و انواع ماهی‌های آزاد، همه دارای اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و تحقیقات منتشر شده در مجله Prostaglandins، Leukotrienes and Essential Fatty Acids نشان می‌دهد که شواهد مستقیمی وجود دارد که نشان می‌دهد سطح بالاتر امگا ۳ در خون می‌تواند باعث کاهش خطر مرگ ناشی از کرونا باشد.

محققان ۱۰۰ بیمار بستری شده با این ویروس در بیمارستان را مورد بررسی قرار دادند و خاطرنشان کردند که ۱۴ نفر از زمان پذیرش فوت کرده اند. آن‌ها دریافتند که خطر مرگ و میر ناشی از کرونا برای افرادی که سطح خون پایین امگا ۳ دارند چهار برابر بیشتر است و در واقع ۱۳ بیمار از دنیا رفته در گروهی با کمترین میزان بودند.

اگرچه محققان متذکر شدند که برای تأیید یافته‌ها باید مطالعات بزرگتری انجام شود، اما این مطالعه آزمایشی نشان می‌دهد که بین اثرات ضد التهابی اسید‌های چرب و نتایج بهتر درمان کرونا ارتباط زیادی وجود دارد.

پرفسور لیزا موسکونی، دانشمند علوم اعصاب و نویسنده کتاب Brain Food: The، می‌گوید که این فقط یک مزیت بیشتر امگا ۳ در رژیم غذایی است. خوردن ماهی‌های چرب حداقل چند بار در هفته می‌تواند سلامت مغز را بهبود بخشد و حتی روحیه شما را تقویت کند. این می‌تواند خطر ابتلا به "مه مغزی" را که بسیاری از افراد با کرونا تجربه می‌کنند نیز کاهش دهد و همچنین سطح استرس را کاهش می‌دهد.

اگرچه مکمل‌های امگا ۳ زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند به سرعت سطح امگا را در بدن شما بالا ببرد، موسکونی پیشنهاد می‌کند ابتدا ماهی چرب بخورید. گزینه‌های ماهی‌های چرب نه تنها نوع مناسبی از چربی را برای کمک به کاهش خطر چندین نتیجه منفی در سلامتی (بیماری قلبی عروقی) دارند، بلکه مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین D، ریبوفلاوین، کلسیم و سایر مواد معدنی را نیز تأمین می‌کنند.