۰ نفر

خوراکی‌هایی که شما را به سمت مرگ می‌کشاند

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۲:۵۵
کد خبر: 499105
خوراکی‌هایی که شما را به سمت مرگ می‌کشاند

این روز‌ها بسیاری از افراد به علت مشغله بالا غذا‌های سالم و مقوی نمی‌خورند و به غذا‌های آماده یا ناسالم وابسته اند، بر همین اساس است که باید به خوراکی‌هایی که می‌خوریم بیشتر دقت کنیم تا سلامتی خود را نجات دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بین همه خوراکی‌هایی که بسیاری از ما دائم مصر می‌کنیم، برخی خوراکی‌ها تکراری‌تر و خطرناک‌تر محسوب می‌شوند:

گوشت‌های فراوری شده

یک بررسی اخیر در مورد مصرف گوشت قرمز نشان می‌دهد که مصرف منظم گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس، با افزایش خطر بیماری‌های قلبی، سرطان (به ویژه سرطان روده بزرگ) و مرگ زودرس در ارتباط است. گوشت‌های فرآوری شده شامل بیکن، سوسیس، هات داگ، ژامبون، گوشت‌های غذا‌های آماده و گوشت‌های کنسرو شده با خطرات سلامتی مرتبطند.

غذا‌های سرخ شده

محققان ارتباط غذا‌های سرخ شده را با دیابت نوع ۲ و مشکلات قلبی را تایید می‌کنند، مطالعات همچنین نشان می‌دهد که مصرف روزانه غذا‌های سرخ شده می‌توانند عمر شما را کوتاه کنند. طبق گفته دکتر استفان کوپکی متخصص قلب در کلینیک مایو، بدن ما با خوردن مقدار زیادی غذا‌های سرخ شده دچار مشکلاتی جدی می‌شود.

قند‌های مصنوعی

طبق تحقیقی که در مجله Mayo Clinic Proceedings منتشر شده است افزودن قند‌ها و موادی که در غذا‌ها برای تأمین شیرینی و کالری بیشتر استفاده می‌شود، به شدت به سلامتی شما آسیب می‌رسانند و البته باعث اضافه وزنتان می‌شوند.