۰ نفر

آیا بیماری‌های قلبی ژنتیکی است؟

۳۰ دی ۱۳۹۹، ۲:۴۶
کد خبر: 499104
آیا بیماری‌های قلبی ژنتیکی است؟

بیماری‌های قلبی از رایج‌ترین مشکلات مرتبط با سلامتی محسوب می‌شوند. یک سوال رایج مرتبط با سلامتی این است که آیا بیماری‌های قلبی از طریق ژنتیک به افراد منتقل می‌شوند یا خیر. اما پاسخ دادن به این سوال به سادگی رخ نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، انواع متداول بیماری‌های قلبی عروقی شامل مشکلات دریچه قلب است: قلب شما چهار دریچه دارد که باید هماهنگ کار کنند تا جریان خون در جهت مناسب ادامه یابد. مشکلات دریچه‌های قلب شما می‌تواند منجر به آریتمی شود که در آن قلب بیش از حد کند، خیلی سریع یا نامنظم می‌زند.
هر یک از این انواع بیماری‌های قلبی عروقی مربوط به توانایی قلب در پمپاژ خون به موثر در بدن است. بسیاری از بزرگترین مشکلات مربوط به بیماری‌های قلبی به دلیل تصلب شرایین، یا تجمع پلاک در امتداد دیواره عروق قلب بوجود می‌آیند، که باعث می‌شود جریان خون، سخت‌تر شود. اگر تکه‌ای از این پلاک شکسته شود و به عنوان لخته در مکان نامناسب "گیر" کند، این اتفاق می‌تواند در نهایت باعث حمله قلبی یا سکته شود.

 کارولین یونگ هو، مدیر پزشکی مرکز ژنتیک قلب و عروق و استادیار قلب در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، توضیح می‌دهد که پاسخ این سوال که بیماری قلبی ژنتیکی است یا خیر به راحتی پاسخ بله یا خیر نیست. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ در مجله پزشکی نیوانگلند گزارش داد که کسانی که خطر ژنتیکی بالایی برای بیماری‌های قلبی دارند، در حدود دو برابر خطر حمله قلبی یا سکته مغزی دارند. اما آن‌ها می‌توانند با انتخاب سبک زندگی سالم، از جمله عدم استعمال سیگار، حداقل یک بار ورزش در هفته، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و حفظ شاخص توده بدنی (BMI) تا ۴۵ درصد، خطر بیماری خود را کاهش دهند.