۰ نفر

برترین ورزش‌ها برای کاهش فشار خون بالا چیست؟

۱۷ دی ۱۳۹۹، ۰:۴۳
کد خبر: 495846
برترین ورزش‌ها برای کاهش فشار خون بالا چیست؟

همه ما می‌دانیم که ورزش منظم برای سلامتی مفید است. اما آیا وقتی صحبت از سلامت قلب و فشار خون بالا می‌شود، همه ورزش‌ها برابر هستند؟ لوک لافین، متخصص قلب در کلینیک کلیولند در اوهایو می‌گوید، لزوماً چنین نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی سریع، آهسته دویدن، یا استفاده از دوچرخه - بهترین تمریناتی هستند که می‌توانید در صورت فشار خون بالا انجام دهید. این بدان معنا نیست که سایر انواع ورزش مفید نیستند. دکتر لافین می‌گوید فعالیت هوازی ضربان قلب شما را بالا می‌برد و قدرتمندترین اثرات کاهش فشار خون را به دنبال دارد.

فشار خون بالا یک عامل اصلی خطر برای حمله قلبی و سکته مغزی است. این مشکل به ندرت علائم ایجاد می‌کند بنابراین تنها راه تشخیص اینکه آیا فشار خون بالا دارید، بررسی وضعیت عدد فشار خون شما است، فشار خون نیروی خونی است که از طریق رگ‌های خونی شما جریان دارد. پزشک شما باید فشار خون شما را به عنوان بخشی از معاینه سلامتی اندازه گیری کند.

مطابق اطلاعات انجمن قلب آمریکا، اضافه وزن یا چاقی یکی از عوامل خطر شناخته شده برای فشار خون است. برخی دیگر از موارد شامل یک رژیم غذایی ناسالم همراه با نمک زیاد، ورزش نکردن منظم، سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل است. ورزش بخش بزرگی از سبک زندگی سالم برای قلب است؛ بنابراین باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی متوسط در هفته داشته باشید

مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۹ در مجله فشار خون و قلب و عروق ایالات متحده، نشان می‌دهد که حتی کاهش فشار خون ممکن است منجر به کاهش قابل توجه بروز حملات قلبی و مغزی شود. دکتر لافین می‌گوید، در حالت ایده آل، شما می‌خواهید در طی یک هفته، با ۳۰ دقیقه یا بیشتر از روز، به فعالیت خود ادامه دهید. وی توضیح می‌دهد: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ۵ بار ورزش در هفته به مدت ۳۰ دقیقه مفید یا تقریباً مفید است.»

هنگام ورزش، فشار خون همراه با ضربان قلب افزایش می‌یابد. بعد از اتمام جلسه ورزش، فشار خون شما به تدریج به حالت طبیعی برمی گردد. اما باید به این نکته نیز دقت کنید که اگر فشار خون بالا دارید، بهتر است از وزنه سنگین در ورزش استفاده نکنید. اگر قصد دارید یک رژیم شدید وزنه برداری را شروع کنید، ابتدا با تأیید پزشک خود اطمینان حاصل کنید که هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نباید این برنامه را شروع کنید.