۰ نفر

بدترین زمان‌ها برای نوشیدن قهوه

۸ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۰
کد خبر: 493628
بدترین زمان‌ها برای نوشیدن قهوه

قهوه ممکن است یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دوران مدرن باشد. مصرف کافئین، افزایش بهره وری، عطر و طعم جذاب را به همراه دارد، قهوه سیاه می‌تواند مهارت‌های شناختی را افزایش دهد، به هضم غذا کمک می‌کند، به عنوان ضد التهاب عمل می‌کند و بسیاری از خواص دیگر. اما به نظر می‌رسد قهوه را نباید در برخی از زمان‌های خاص مصرف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از افراد به علت علاقه شدیدی که به قهوه دارند متوجه نیستند که نباید قهوه را در زمان‌هایی خاص مصرف کنند:

بعد از ظهر

یک توصیه مهم به اغلب دوستداران قهوه این است که در ساعات بعدازظهر قهوه ننوشند، زیرا نوشیدن قهوه در این ساعات می‌تواند منجر به اختلالات خواب، اضطراب و تنش روانی شود.

وقتی قبلاً ۲ فنجان قهوه خورده اید

توصیه می‌شود که معمولا حدود ۲-۳ فنجان قهوه در روز مصرف کنید، معمولا بعد از فنجان ۳ یا ۴، بدن دچار کم آبی می‌شود. بر اساس اطلاعات نشریه ساینس، نوشیدن بیش از ۴ فنجان در روز یکی از عادت‌های اشتباه است که باعث کوتاه شدن عمر شما می‌شود.

وقتی معده شما خالی است

با توجه به این که قهوه یک نوشیدنی اسیدی است، نوشیدن آن با معده خالی می‌تواند باعث ناراحتی شود؛ بنابراین توصیه می‌شود این نوشیدنی را با معده خالی مصرف نکنید، افزون بر این‌ها اگر سابقه سوزش معده، ریفلاکس، مشکلات گوارشی و حتی فقط ناراحتی معده را دارید کمتر قهوه بخورید.

وقتی سطح کلسترول شما بالا است

اگر با کلسترول بالا دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است روی مصرف قهوه تجدید نظر کنید. قهوه تصفیه نشده یا تصفیه شده می‌تواند کلسترول "بد" LDL را افزایش دهد؛ بنابراین، اگر سطح LDL شما زیاد است، به نوشیدن قهوه رقیق یا نسکافه بسنده کنید.