۰ نفر

وزارت بهداشت انگلیس هشدار داد؛

مرگ ۶نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۶
کد خبر: 488826
مرگ ۶نفر در مراحل آزمایش واکسن کرونا

درپی فوت ۶ نفر ازافرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند؛ وزارت بهداشت انگلیس درباره تزریق واکسن فایزر-بیون تک هشدار داد.

به گزارش راشاتودی؛ مقامات نهاد تنظیم مقررات تولیدات بهداشتی و دارویی انگلیس درباره تزریق واکسن کرونا به ویژه برای افرادی که حساسیت دارند، هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، مقامات نهاد تنظیم مقررات تولیدات بهداشتی و دارویی انگلیس به افراد با سابقه حساسیت هشدار دادند که از تزریق واکسن بیون تک-پی فایزر خودداری کنند. این موضوع یک روز پس از آن اعلام شد که انگلیس واکسیناسیون سراسری را آغاز کرد.

در ادامه خبرنگار این شبکه گفت:این خبر بسیار بدی برای شرکت‌های بیون تک و پی فایزر است. ما گزارش‌هایی درباره مرگ افراد و عوارض جانبی دریافت کرده ایم.  دو پرستار در انگلیس پس از دریافت واکسن به بستری شده اند. ظاهرا آن‌ها سابقه حساسیت داشته اند. البته حال آن‌ها رو به بهبود است. این نشان می‌دهد که افراد با سابقه حساسیت در این رابطه آسیب پذیر هستند و عوارض جانبی برای آن‌ها وجود دارد.

مرگ ۶ نفر در انگلیس

مجری:آیا می‌توانید مطالب بیشتری درباره آنچه که سازمان دارو و غذای آمریکا اعلام کرده است قرار دهید؟

خبرنگار:مشکل در اینجا است که ما گزارش‌های مربوط به مرگ و میر را تنها از شرکت پی فایزر نشنیده ایم. آن‌ها درباره واکسن و اثربخشی آن متعهد هستند و باید شفاف باشند. آن‌ها باید درباره چگونگی دریافت واکسن اطلاع رسانی کنند. دو نفر از افرادی که واکسن را دریافت کرده اند بلافاصله جان باخته اند. چهار نفر دیگر از عوارض ناشی از تزریق واکسن جان باخته اند.

گزارشگر تلویزیون راشا تودی افزود: مقامات پی فایزر می‌گویند که واکسن همچنان ایمن و موثراست و احتمال ندارد که این مرگ‌ها ناشی از واکسن باشد.

مرگ ۶ نفر در آمریکا

در بیانیه سازمان دارو و غذای آمریکا آمده است:تمامی ۶ نفری که برای آزمایش واکسن نام نویسی کرده بودند جان باختند. آن‌ها می‌گویند که افراد با حساسیت نباید این واکسن را دریافت کنند. واکسیناسیون عمومی آغاز شده است و مردم نمی‌دانند که چه وارد بدن آن‌ها می‌شود. مشکل عدم اطلاع رسانی شرکت پی فایزر است. این شرکت هیچ نشریه‌ای برای انتشار این موارد ندارد