۰ نفر

شما جزو گروه‌های پرخطر در برابر کرونا هستید؟

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۹:۵۹
کد خبر: 488402
شما جزو گروه‌های پرخطر در برابر کرونا هستید؟

عده‌ای از مردم بیش از بقیه در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند که ما به آنها می‌گوییم «گروه پرخطر»؛ یعنی به‌دلیل شرایط کاری و جسمی‌شان یا خیلی در معرض دسته انبوهی از ویروس کرونا هستند و یا اگر با ویروس کرونا ملاقات کنند، احتمال اینکه درگیری شدیدتری پیدا کنند و درمانشان زمانبر و هزینه‌برتر شود بیشتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، عوارض کرونا در گروه‌های پرخطر طولانی‌تر از دیگر افراد است و به همین دلیل است که همه ما باید از این گروه بیشتر محافظ کنیم، همانطور که خودشان باید سختگیری بیشتری برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی داشته باشند. اما گروه‌های پرخطر چه کسانی هستند:

1- بیماران قلبی: تمام کسانی که بیماری‌های قلبی یا نارسایی قلبی داشته باشند یا این اواخر سکته قلبی کرده باشند.

2- فشارخونی‌ها:کسانی که پرفشاری خون دارند، به‌خصوص افرادی که فشار خون آنها به‌راحتی کنترل نمی‌شود.

3- دیابتی‌ها: به‌خصوص دیابتی‌هایی که انسولین می‌زنند و هر دیابتی‌ای که قندش را به‌سختی کنترل می‌کند یا اینکه اصلا اهل کنترل قند خون نیست.

4- بیماران سیستم ایمنی: تمام کسانی که سیستم ایمنی بدنشان به‌دلیلی ناقص یا ضعیف شده، مثل کسانی که الان تحت شیمی‌درمانی هستند، مبتلایان به‌ام‌اس و کسانی که پیوند عضو کرده‌اند و برای درمان قرص‌های کورتون مصرف می‌کنند.

5- بیماران مزمن ریوی: ‌کسانی که از بیماری‌های مزمن ریوی رنج می‌برند، مثل کسانی که آسم شدید دارند، مبتلا به سل هستند یا کسانی که به‌خاطر سال‌های طولانی برخورد با دود سیگار یا هر دودی و مواد شیمیایی بخشی از ریه آنها تخریب شده است.

6- تمامی زنان باردار

7- کودکان: گرچه تا به این لحظه میزان فوتی و فرم شدید بیماری در اطفال کمتر بوده، ولی کودکان اغلب از رعایت مسائل بهداشتی پرهیز می‌کنند، پرجنب‌وجوش هستند و منبع بسیار خوبی برای پخش‌وپلاکردن ویروس کرونا به‌شمار می‌روند.

8- تمام کسانی که اضافه وزن بالا دارند

9- افرادی که مضطرب هستند یا تحت درمان بیماری‌های اضطرابی هستند

10- تمامی کادر درمان کشور

11- تمام افراد بالای 65سال