۰ نفر

ارتباط معنادار افسردگی و کرونا

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۲:۴۴
کد خبر: 488048
ارتباط معنادار افسردگی و کرونا

مطالعات پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد بین کرونا و افسردگی ارتباطی معنادار وجود دارد. این مطالعات نشان می‌دهند کرونا به تعدادی از اختلالات بهداشت روان از جمله افسردگی مرتبط است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، هنگامی که کرونا در ماه مارس به عنوان یک همه گیری در سراسر جهان اعلام شد، توجه بیشتر افراد روی علائم جسمانی این بیماری متمرکز بود و توجهی به علائم روانی نداشتند.

در کنار علائم جسمی، از جمله مشکلات ریوی، درد‌های بدن و اسهال، برخی علائم روانی نیز در این بیماری وجود دارد، در شدیدترین حالت‌ها برخی افراد توهم را نیز تجربه می‌کنند. اما رایج‌ترین علامت را می‌توان افسردگی دانست. تحقیقات نشان می‌دهد داد که تقریباً از هر ۵ بیمار مبتلا به کرونا حداقل یک نفر در طی ۱۴ تا ۹۰ روز علائم روانی را تجربه کرده اند.
این داده‌ها با بررسی سوابق بهداشتی ۶۹ میلیون بیمار در ایالات متحده به دست آمد که ۶۲۳۰۰ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا بودند. مطالعات انجام شده در ایتالیا و چین نتیجه یکسانی را نشان می‌دهد: بازماندگان کرونا در مراحل اولیه بهبودی احتمال بیشتری برای ابتلا به اختلالات روانی دارند.
محققان در حال بررسی هستند که آیا این نتیجه ضربه ناشی از ابتلا به کرونا است یا به دلیل توانایی ویروس در ورود و تغییر عملکرد‌های مغز. راجر مک اینتایر، استاد روانپزشکی در دانشگاه تورنتو، می‌گوید این که کرونا می‌تواند منجر به اختلالات روانشناسی شود، در بسیاری از موارد جتناب ناپذیر است.