۰ نفر

چرا تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است؟

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۸
کد خبر: 487153
چرا تقویت سیستم ایمنی بدن مهم است؟

بسیاری از ما طی ماه‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا با واژه سیستم ایمنی و تقویت سیستم ایمنی رو به رو شده ایم، اما این موضوع چرا اهمیت دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، با توجه به شرایط فعلی، شما ممکن است علاقه‌مند به استفاده از تقویت کننده‌های سیستم ایمنی باشید و لازم است ابتدا بدانید که ایمنی کلی بدن بر اساس عوامل مختلفی است.

دکتر دارن مارینیز، پزشک طب اورژانس در مرکز پزشکی اینشتین در فیلادلفیا می‌گوید: کار‌هایی وجود دارد که می‌تواند آسیب پذیری ما را در برابر عفونت افزایش دهد. چند مثال شامل خواب و استرس است، که ترشح کورتیزول را افزایش می‌دهد و ممکن است بر دفاع سیستم ایمنی تأثیر منفی بگذارد. سیگار کشیدن نیز از مواردی است که بهتری است ترک شود. پرهیز از استرس، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش، می‌تواند به ایجاد و حفظ سیستم ایمنی بدن کمک کند.

تقویت کننده‌های ایمنی مکمل‌هایی هستند که می‌توانید برای ارتقا سلامت کلی بدن و دفع بیماری استفاده شوند. اکثر آن‌ها شامل ویتامین‌هایی هستند که به طور علمی ثابت شده است که بیماری را دفع می‌کنند. اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین C، ویتامین D و روی از جمله مهمترین و محبوب‌ترین ویتامین‌ها و مکمل‌های این روز‌ها محسوب می‌شوند.

افزون بر این ها، تقویت کننده‌های ایمنی با روی ممکن است در کاهش التهاب مفید باشد. برخی شواهد نشان می‌دهد که روی می‌تواند به تنظیم پاسخ التهابی مناسب کمک کند. روی در هنگام پاسخ ایمنی عملکرد پیچیده‌ای دارد و هموستاز آن برای حفظ عملکرد ایمنی بدن بسیار مهم است. علاوه بر این، کمبود روی در التهاب، به طور عمده افزایش پاسخ التهابی و همچنین آسیب به بافت میزبان، نقش دارد. روی در تعدیل پیش التهاب نیز نقش دارد.