۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شرکت‌های برنده و بازنده با تولید واکسن کرونا کدامند؟

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۱
کد خبر: 484330
شرکت‌های برنده و بازنده با تولید واکسن کرونا کدامند؟

بررسی‌های اخیر از وضعیت بازار نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد پس از تولید انبوه واکسن ویروس کرونا، صنعت هواپیمایی و بخش املاک و مستغلات که به میزان قابل توجهی بر اثر این بیماری همه‌گیر متضرر شده بودند، بیشترین سود را کسب کنند؛ در حالی که انتظار می‌رود شرکت‌های فناوری دچار ضرر شوند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، پیشرفت‌های چشمگیر در تولید واکسن کرونا سبب خوش‌بینی برای پایان این بیماری همه‌گیر شده است. اما اگر روند اخیر بازار که به دنبال اخبار مثبت واکسن به وجود آمد به عنوان نشانه‌ای در نظر گرفته شود، برخی از بخش‌ها سود بیشتری را نسبت به سایرین خواهند داشت.

برندگان احتمالی: بخش هوانوردی که بر اثر این بیماری همه‌گیر به شدت آسیب دید، بیشترین بهره را از اخبار مثبت واکسن ویروس کرونا برده است. بخش دیگری که می‌تواند شاهد دستاوردهایی باشد، املاک و مستغلات تجاری است. این بخش بر اثر این بیماری همه‌گیر و روند جهانی کار از خانه، به شدت آسیب دید. اما ایده یک واکسن موفقیت‌آمیز، احتمال بازگشت افراد به محل کار خود در مراکز شهرها را افزایش داده است.

بازنده‌های احتمالی: شرکت‌های پر آوازه فناوری، که ارزش سهام آنها طی بیماری همه‌گیر، به دلیل اینکه مردم در زمان قرنطینه بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند، شاهد رشد بود، از زمان انتشار اخبار مثبت واکسن کرونا، روند صعودی پیشین را از دست داده‌اند.